Spółki Skarbu Państwa za rządów poprzedniej koalicji wydały na reklamę prawie 360 milionów złotych – czytamy w „Naszym Dzienniku”. Reklamy trafiały przede wszystkim do mediów prorządowych.
Prawie 250 milionów złotych przypadło na 20 największych reklamobiorców. Na media prywatne przypadło 311 milionów złotych, a na publiczne 45 milionów złotych. Poza tym na billboardy, przesyłki pocztowe, ulotki, przyczepy reklamowe i reklamę w środkach komunikacji wydano 74 miliony złotych.
Wesprzyj nas już teraz!
O podanie tych informacji wnioskował poseł Kukiz‘15 Andrzej Maciejewski.
Na szczególną uwagę zwraca zestawienie 20 największych reklamobiorców, na których przypadło prawie 250 mln zł. I tak TVP otrzymała ponad 35 mln zł, a TVN prawie 22 mln. 9 mln wydano na reklamę w grupie Onet.pl. Z kolei Agora otrzymała ponad 17 mln zł. Blisko 14 mln zgarnęły Eurozet i Radio Zet.
Sporo mniej otrzymał Polsat, „jedynie” niecałe 11 mln. Niewiele mniej zainkasowało Polskie Radio – które otrzymało 7 mln 900 tys. zł. Listę uzupełniają Polska Press – z ponad 6 milionami , grupa Google z 5-cioma i spółka Gremi wydawca „Rzeczpospolitej” z 4, 5 mln.
Źródło: „Nasz Dziennik”
luk