4 grudnia 2013

Ministerialne ogłoszenia w mediach słono kosztują

(fot. Krystian Maj/FORUM)

Z zaprezentowanego raportu parlamentarnego zespołu ds. obrony wolności słowa wynika, że do mediów z ministerstw w ciągu pięciu lat popłynęło 124 622 539 zł. Są to pieniądze wydane na komunikaty i ogłoszenia. Ich rozdział budzi wątpliwości autorów raportu.

 

Parlamentarny zespół ds. obrony wolności słowa w związku z danymi zawartymi w raporcie, planuje zwrócenie się do Najwyższej Izby Kontroli, a później być może do prokuratury o wyjaśnienia ws. przeznaczania publicznych pieniędzy na ogłoszenia w niektórych mediach.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Jak informuje portal wPolityce.pl to „Gazeta Wyborcza” dostała ponad połowę (51,6 proc.) wszystkich pieniędzy wydanych przez ministerstwa rządu Donalda Tuska na ogłoszenia i reklamy w dziennikach ogólnopolskich w ostatnich pięciu latach.

 

Z raportu wynika, że w latach 2008-2012 najwięcej publicznych pieniędzy popłynęło do TVP, ale biorąc pod uwagę tylko rok 2012 widać inną tendencję – ministerstwa zamówiły w Grupie TVN ogłoszenia i reklamy za prawie 6,5 miliona złotych (TVP – 3,8 mln, Polsat – 3,6 mln zł).

 

Liderem w wydatkowaniu pieniędzy na reklamy i ogłoszenia jest resort edukacji narodowej – ponad 25 milionów złotych. Zdecydowany wzrost sum przeznaczonych na reklamy zanotowało ministerstwo zdrowia, które w 2008 roku na reklamę i ogłoszenia w mediach wydało niespełna 45 tysięcy złotych. W roku 2012 ta kwota wzrosła do ponad 7,8 miliona złotych.

 

Uwagę i zaniepokojenie posłów z zespołu ds. obrony wolności słowa zwróciły dysproporcje w wydawaniu publicznych pieniędzy np. w „Gazecie Wyborczej” i „Naszym Dzienniku”, czy innych katolickich wydawnictwach np. w „Gościu Niedzielnym”.

 

Źródło: wPolityce.pl

luk

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram