Po licznych protestach na Facebooku doszło do wycofania produktów „Mydło Ombia – 1001 nocy” z popularnej sieci dyskontów spożywczych „Aldi”. Muzułmanie uznali, że mydła w dozownikach ze zdjęciem meczetu obrażają ich uczucia religijne.
„Meczet u każdego muzułmanina wywołuje uczucie szacunku i dostojeństwa. Stąd też wydaje nam się wysoce nieodpowiednim umieszczania naszej świątyni na takim produkcie codziennego użytku, jakim jest mydło” – czytamy w oświadczeniu jednego z lokalnych stowarzyszeń muzułmańskich w Niemczech.
Wesprzyj nas już teraz!
Widoczna kopuła i minaret były na tyle małe, iż producenci nie spodziewali się, że ktoś może czuć się obrażony. Rzeczywistość okazała się jednak zgoła odmienna.
Rzecznik niemieckiej sieci oznajmił, że zdjęcie meczetu miało tylko i wyłącznie podkreślić orientalny charakter produktu, głównie jego zapach, aromat, a może tylko i wyłącznie egzotykę Orientu. Nikt w „Aldi” nie miał zamiaru ranić czyichkolwiek uczuć religijnych.
Na stronie internetowej Aldi Süd błyskawicznie pojawiają się kolejne komentarze oburzonych niemieckich muzułmanów, a także klientów, którzy nie rozumieją decyzji kierownictwa popularnej sieci. W jednym z nich czytamy między innymi: – Nie wydaje mi się, by jakiś chrześcijanin protestowałby, gdyby na opakowaniu mydła pojawiła się etykietka z napisem „Cudowny aromat – Święty Franciszek”. My w każdym razie już nigdy nie będziemy robić zakupów w „Aldi”.
Aldi Süd to obecnie 1700 sklepów w Niemczech i aż 4500 na całym świecie.
Źródło „RIA-Nowosti”, www.rt.com
ChS