Do historii przejść mogą, znane i popularne w sklepach promocje na alkohol, zachęcające do nabycia kilku sztuk w cenie jednej – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
Senatorowie pracować będą nad petycją, której autorzy domagają się zmiany zapisów w ustawie o wychowaniu w trzeźwości, postulując wprowadzenie „całkowitego zakazu reklamy i promocji alkoholu”. Z zakazu chcą co prawda wyłączyć piwo, ale pod warunkiem, że w trakcie jego sprzedaży nie będzie się premiować zakupu dodatkowych napojów alkoholowych.
Zdaniem autorów, uzależnianie obniżki od zakupu większej ilości sztuk alkoholu może prowadzić do nadużywania alkoholu przez osobę kupującą, która nie miała zamiaru kupienia większej ilości.
Wesprzyj nas już teraz!
Z wyliczeń przytaczanych przez NielsenIQ wynika, ze w 2023 r. Polacy wydali na wódkę 16,8 mld zł, a na piwo 22,8 mld zł. Przychody z akcyzy w tym samym roku osiągnęły pułap 13,4 mld zł. „DGP” podaje również szacowane koszty społeczno-ekonomiczne, poniesione w wyniku walki ze skutkami alkoholowego uzależnienia, które mają wynosić 93 mld zł.
Źródło: dgp.pl
PR