7 maja 2012

Najniższa sprzedaż „Gazety Wyborczej” od 18 lat

„GW” w 2011 roku zanotowała najniższą sprzedaż w ciągu ostatnich 18 lat. Taki obraz „popularności” tego dziennika wyłania się z danych wysyłanych do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.


Dane “Gazety” dotyczące sprzedaży publikowane są od 1994 roku. Wtedy średnie rozpowszechnianie dziennika wynosiło 418 089 egz., w kolejnych dwóch latach spadło do ok. 393 tys. egz., ale od 1997 do 2008 roku utrzymywało się na poziomie między 405 tys. egz. a 458 tys. egz., najwyższy wynik notując w 2001 roku (458 502 egz.).

Wesprzyj nas już teraz!

 

Regularny spadek wyników dziennika rozpoczął się dopiero w 2009 roku. Wtedy rozpowszechnianie “GW” wyniosło 370 407 egz., w 2010 roku spadło do 335 498 egz., w 2011 roku wyniosło 305 861 egz., a w pierwszych dwóch miesiącach br. zaledwie 275 257 egz.

 

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl jeszcze niższa jest sprzedaż ogółem “GW”, która w przeciwieństwie do rozpowszechniania płatnego nie zawiera egzemplarzy sprzedawanych poniżej ceny tytułu, które są następnie rozprowadzane w pociągach czy kawiarniach. W latach 2005-2007 sprzedaż ogółem “Wyborczej” wynosiła ponad 400 tys. egz., w kolejnych latach kształtowała się między 300 a 400 tys. egz., natomiast w 2011 roku było to już tylko 270 635 egz. A w styczniu i lutym br. średnia sprzedaż ogółem spadła do 256 202 egz.

 

 

Źródło: wirtualnemedia.pl

luk

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 556 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram