„GW” w 2011 roku zanotowała najniższą sprzedaż w ciągu ostatnich 18 lat. Taki obraz „popularności” tego dziennika wyłania się z danych wysyłanych do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Dane “Gazety” dotyczące sprzedaży publikowane są od 1994 roku. Wtedy średnie rozpowszechnianie dziennika wynosiło 418 089 egz., w kolejnych dwóch latach spadło do ok. 393 tys. egz., ale od 1997 do 2008 roku utrzymywało się na poziomie między 405 tys. egz. a 458 tys. egz., najwyższy wynik notując w 2001 roku (458 502 egz.).
Wesprzyj nas już teraz!
Regularny spadek wyników dziennika rozpoczął się dopiero w 2009 roku. Wtedy rozpowszechnianie “GW” wyniosło 370 407 egz., w 2010 roku spadło do 335 498 egz., w 2011 roku wyniosło 305 861 egz., a w pierwszych dwóch miesiącach br. zaledwie 275 257 egz.
Jak podaje portal wirtualnemedia.pl jeszcze niższa jest sprzedaż ogółem “GW”, która w przeciwieństwie do rozpowszechniania płatnego nie zawiera egzemplarzy sprzedawanych poniżej ceny tytułu, które są następnie rozprowadzane w pociągach czy kawiarniach. W latach 2005-2007 sprzedaż ogółem “Wyborczej” wynosiła ponad 400 tys. egz., w kolejnych latach kształtowała się między 300 a 400 tys. egz., natomiast w 2011 roku było to już tylko 270 635 egz. A w styczniu i lutym br. średnia sprzedaż ogółem spadła do 256 202 egz.
Źródło: wirtualnemedia.pl
luk