Dziecko ze szkoły w East Sussex identyfikowało się jako kot. Kiedy jego rówieśnicy odmówili akceptacji osobliwej tożsamości, otrzymali reprymendę od pracowników placówki.
Sprawę zauważył portal dorzeczy.pl. Jak podkreślono, incydent w Rye College, o którym jako pierwszy poinformował „The Daily Telegraph”, nie był jednorazowy. Co więcej, według brytyjskiego medium dzieci w innych szkołach również coraz częściej identyfikują się jako zwierzęta. Jeden z uczniów ma się identyfikować jako dinozaur, inny jako koń, a jeszcze kolejny zakłada białą pelerynę i każe zwracać się do siebie per „księżyc”.
Choć często podobne historie okazują się żartami lub fake newsami, „The Daily Telegraph” wskazuje na rosnący niepokojący trend dzieci samoidentyfikujących się na poważnie jako zwierzęta. Proceder wspiera afirmacja edukacji genderowej, uniemożliwiająca krytykę zjawiska.
Wesprzyj nas już teraz!
Przykładowo, incydent w Rye College poprzedzały zajęcia z „edukacji życiowej”, podczas których nauczyciel powiedział dzieciom, że istnieje wiele płci, w tym „agender” – ludzie, którzy nie wierzą, że w ogóle mają płeć. Podczas lekcji wywiązała się kłótnia.
Padło pytanie „jak możesz identyfikować się jako kot, kiedy jesteś dziewczyną?”. Nauczyciel zganił za to stwierdzenie, podkreślając, że jest to „kwestionowanie tożsamości”. „W tym przypadku wydaje się, że nauczyciel połączył pragnienie dziecka, by być traktowanym jak kot, z pragnieniem innych dzieci, by być traktowanym jako osoba innej płci lub bezpłciowa” – czytamy.
Szkoła zapowiada weryfikację zjawiska i zapewnia, że dokona wszelkich starań by do podobnego zdarzenia nie doszło w przyszłości. „The Telegraph” zastanawia się jednak nad przyczynami problemu. Wśród potencjalnych przyczyn wymienia problemy psychiczne, nieuporządkowane fantazje czy rosnące zjawisko cosplay’u (przebierania się za fikcyjne postaci). Gazeta nie dostrzega jednak bezpośredniego wpływu ideologii gender, której podstawowym założeniem jest przekonanie, że każda samoidentyfikacja jest podlegającym dowolnym modyfikacjom konstruktem kulturowym.
Źródło: dorzeczy.pl
PR