Zdecydowana większość nauczycieli chce jak najszybszego powrotu do rozwiązania, w którym sami wybierali podręcznik. Większość pedagogów sądzi, że wprowadzenie do szkół rządowego podręcznika będzie miało fatalne skutki.
Wyniki badań na ten temat opublikowała „Rzeczpospolita”. Po pierwszym semestrze pracy z rządowym „Naszym elementarzem” z ponad 1,7 tys. przepytanych nauczycieli aż 90 proc. chce powrotu do starego rozwiązania, czyli sytuacji, w której to nauczyciel decyduje o wyborze podręcznika, z którego uczy. W ocenie blisko 80 proc. nauczycieli elementarz nie jest dostosowany do pracy z sześciolatkami, a 71 proc. uważa, że ograniczenie możliwości wyboru podręcznika przez nauczyciela będzie miało negatywne skutki dla jakości kształcenia.
Wesprzyj nas już teraz!
To ogromna klęska projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej. Mniej niż 3 proc. pedagogów uważa, że rządowy elementarz wprowadzi jakiekolwiek pozytywne wartości do systemu edukacji.
„Rzeczpospolita” dotarła nawet do anonimowego pracownika MEN, w którego ocenie podręcznik cofnie polską edukację o kilkanaście lat. – Należy się spodziewać, że osiągnięcia matematyczne w międzynarodowym teście PISA uczniów kształconych z wykorzystaniem rządowego elementarza spadną do poziomu, jaki polscy uczniowie prezentowali kilkanaście lat temu i jaki był zdecydowanie poniżej średniej dla krajów rozwiniętych – twierdzi.
Źródło: „Rzeczpospolita”
kra