29 lipca 2016

Niemiecka agencja prasowa pisze o Oświęcimiu zamiast o Auschwitz. Czy świadomie manipuluje?

Po raz kolejny niemieckie media próbują manipulować przy określaniu byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau. Tym razem agencja prasowa DPA informując o miejscach wizyty papieża Franciszka podczas Światowych Dni Młodzieży, użyła polskiej nazwy Oświęcim, co może sugerować, że był to obóz założony przez Polaków. Na dodatek, postąpiła tak pomimo tego, że pozostałe miejsca pobytu Ojca Świętego, podawała w języku niemieckim. Dzięki interwencji internautów, agencja usunęła wpis i zamieściła jego poprawną wersję.

Wygląda na to, że zachodnie media nie ustępują w próbie zafałszowania historii o niemieckim obozie koncentracyjnym Auschwitz – Birkenau. Tym razem agencja prasowa DPA, zamieściła w internecie mapkę z miejscami, które odwiedzi w Polsce papież Franciszek. Pomimo zniemczenia nazw wszystkich miast widocznych na grafice, Niemcy postanowili użyć polskiej nazwy. I tak wokół: Krakau, Warschau, Tschenstochau, natrafiliśmy na Oświęcim. Trudno podejrzewać niemiecką agencję prasową o przypadek, wszak to często powtarzany zabieg, mający na celu zafałszowanie prawdziwej historii. Innym przykładem jawnej manipulacji jest regularne posługiwanie się określeniem „polskie obozy śmierci”.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Niemiecki DPA zna wszystkie niemieckie nazwy miast, z wyjątkiem Auschwitz. Za @pamiec_pl #ŚDM2016 pic.twitter.com/w10V5Q2LMn

— Paweł Ozdoba (@PawelOzdoba) 29 lipca 2016

W przypadku agencji DPA, cieszy reakcja dziennikarzy. Na szczęście po wielu protestach internautów, agencja zdecydowała się usunąć wpis zawierający polską nazwę Oświęcim, a następnie zamieścić wersję niemiecką z nazwą Auschwitz.

 

Twitter

POz

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram