Kobiety stanowią ponad połowę populacji studentów w Unii Europejskiej i 45 proc. wszystkich doktorantów. Jednak tylko co trzecia z nich robi karierę naukową w dziedzinie inżynierii i produkcji. Eurokraci postanowili to zmienić…
Uczeni prowadzący badania dotyczące nierówności płci stwierdzili, że kobiety często unikają robienia kariery zawodowej jako specjalistki w wąskich dziedzinach technicznych i w ogóle w świecie nauki, ze względu na chęć pogodzenia życia zawodowego z życiem prywatnym i większe zamiłowanie do interakcji międzyludzkich niż parania się danymi technicznymi.
Wesprzyj nas już teraz!
Spostrzeżenia te postanowili wykorzystać członkowie Europejskiej Komisji Naukowej, którzy przygotowali akcję promocyjną, zachęcającą dziewczęta do podejmowania kariery naukowej. Akcja kierowana jest do uczennic w wieku 13 – 17 lat. Specjalna reklama ma kwestionować dotychczasowe stereotypy i pokazywać młodym dziewczętom, że „nauka jest fajna i daje wiele możliwości”.
Głównym narzędziem promocyjnym kampanii miało być nagranie wideo zatytułowane: „Science. It’s a girl Thing! (Nauka. To sprawa dziewczyn.) Nagranie wkrótce po zamieszczeniu na stronie Komisji Europejskiej ds. Badań i Innowacji zostało natychmiast usunięte. Reklamę skrytykowano za to, że jest „niesamowicie seksistowska”.
Spot ukazuje młodego naukowca, odrywającego się od obserwacji przy mikroskopie, rozporoszonego pojawieniem się trzech młodych kobiet mocno umalowanych w wyzywających ubraniach, które dodatkowo wykonują różne gesty. W nagraniu mamy mieszankę mikstur chemicznych, szminek, pudrów itp. KE zachęca młode dziewczęta i kobiety do robienia kariery naukowej w dziedzinach technicznych, kierując do nich przesłanie, że stoją przed nimi „niesamowite możliwości”…uwodzenia kolegów z pracy.
To nie pierwszy bulwersujący spot reklamowy KE. Nie tak dawno temu eurokraci musieli wycofać wysokobudżetowe nagranie, promujące ideę rozszerzenia UE, ze względu na upowszechnianie „rasistowskich stereotypów”.
Źródło: Federation Pro Europa Christiana, AS.