3 grudnia 2022

Niezaszczepionym w twarz jedzeniem. Pełna przemocy kampania Wiednia skłoni obywateli do COVID-owego posłuszeństwa?

(fot. U.S. Secretary of Defense, CC BY 2.0 , via Wikimedia Commons)

W ramach kampanii promującej szczepienia przeciwko koronawirusowi miasto Wiedeń sfinansowało szereg nagrań z postacią w kostiumie szczepionki. Na opublikowanych w sieci filmach dopuszcza się ona przemocy i gnębi obywateli krytykujących politykę segregacji sanitarnej. Jak wyjaśnia jeden z samorządowców, miasto celowo wybrało strategię… „irytowania” grupy docelowej, by zaciągnąć opornych przed drzwi punktów szczepień.

„Boosta die Spritzte”- tak nazywa się nowa maskotka stolicy Austrii. Jak wskazuje sama nazwa, to gigantyczna strzykawka, mająca promować wśród mieszkańców przyjmowanie preparatów przeciwko koronawirusowi.

Zamiarem kampanii jest dotarcie przede wszystkim do ludzi młodych, stąd włodarze miasta zdecydowali się na zaangażowanie w mediach społecznościowych – około minutowe nagrania pojawiają się na kontach w serwisach społecznościowych takich jak Twitter, czy Tik- Tok.

Wesprzyj nas już teraz!

Treść wideo wzbudza jednak poważne kontrowersje wśród odbiorców i oburzyła już niejednego Wiedeńczyka. Część komentatorów była nawet zdania, że przedsięwzięcie to w rzeczywistości satyra środowisk anty-szczepionkowych- A to dlatego, że materiały, powstające w ramach finansowanej z samorządowych środków kampanii, przesączone są przemocą.

Główną ich treścią są napaści gigantycznej „szprycy” na niepokornych mieszkańców. Przykładowo, gdy podczas jazdy miejską komunikacją maskotka napotyka na mężczyznę bez maseczki, odbiera mu plecak, a następnie wpycha go na twarz podróżnego, rozrzucając zawartość po podłodze.

Podobny los spotyka bohaterów innych nagrań, którzy deklarują, że nie przyjmą kolejnej dawki szczepionki, lub że w ogóle się nie zaszczepili. „Boosta” demoluje im biurka w pracy, czy przerywa romantyczne spotkania… Najbardziej popularny stał się film, w którym gigantyczna szczepionka znajduje dwóch niezaszczepionych na imprezie. Bohater miejskiej kampanii rzuca jednemu z nich w twarz popcornem, innemu wylewa wino, a następnie za uszy zaciąga obu do centrum szczepionkowego.

Wielu odbiorców nie kryje oburzenia. Anglojęzyczny portal lifesitenews.com przywołuje komentarze internautów, którzy wskazują, że podobne treści to jawne nawoływanie do przemocy i prześladowań względem niezaszczepionych.

Inni jednak powątpiewali w autentyczność kampanii.

Wszelką wątpliwość co do tego, kto stoi za produkcjami, rozwiali już jednak miejscy politycy. W rozmowie z lokalnym portalem „Heute” Peter Hacker z austriackiej socjaldemokracji wyjaśniał, że agresywne treści maja budzić skrajne emocje – rozweselać część odbiorców, a innych bulwersować – by w ten sposób zapisać się w ich pamięci i skłonić do szczepień przypominających.

Wiedeń to jedno z najbardziej restrykcyjnych w COVID-owej polityce miast w Europie – do teraz utrzymywany jest w austriackiej stolicy obowiązek zasłaniania ust i nosa w miejskich środkach transportu. Podobnie samo państwo austriackie było liderem w segregacji sanitarnej i wymuszaniu przymusowych szczepień na mieszkańcach.

Źródło: lifesitenews.com, heute.at

FA

 

 

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 351 zł cel: 500 000 zł
6%
wybierz kwotę:
Wspieram