Dykasteria Nauki Wiary wydała decyzję w sprawie wizji włoskiego katolika Gioacchina Genovese. Nie orzeka ona jednoznacznie o ich nadprzyrodzonym charakterze, ale jednocześnie stwierdza, że podane w nich treści nie są sprzeczne z nauczaniem Kościoła.
W liście do aktualnego biskupa Como kard. Oscara Cantoniego prefekt Dykasterii Nauki Wiary docenia fakt, że w wizjach Genovese to Trójca jest ukazana jako źródło miłosierdzia i jego doskonałej realizacji. To, co zwykle mówi się o miłosierdziu Boga czy Chrystusa nabiera więc wymiaru trynitarnego. „W tym sensie duchowe doświadczenie pana Genovese jest zgodne z ponownym odkryciem centralnego znaczenia Trójcy Świętej dla wiary i życia chrześcijańskiego, które miało miejsce w ostatnim stuleciu” – napisał kard. Victor Manuel Fernández.
Jeśli chodzi o aspekty, które należy wyjaśnić, kard. Fernández przypomina, że Trójca Święta to tajemnica, o której nawet teologom trudno jest mówić w sposób precyzyjny. Jest to jeszcze bardziej skomplikowane, gdy próbuje się wyrazić ludzkimi słowami to, co przeżywa się w doświadczeniu duchowym. Sam Genovese jest tego świadomy. Dlatego, jak pisze prefekt Dykasterii Nauki Wiary, trzeba uważać na wyrażenia, które używają trynitarnej liczby mnogiej również w odniesieniu do Wcielenia: „wcieliliśmy się”.
Wesprzyj nas już teraz!
Wyrażenia te „są nie do przyjęcia i należy unikać ich rozpowszechniania, ponieważ mogą być łatwo interpretowane w sposób sprzeczny z wiarą katolicką”, biorąc pod uwagę, że wcielił się tylko Syn Boży. Sam Genovese wyjaśnia to w późniejszych pismach.
Prefekt watykańskiej dykasterii odnosi się również do słów, które w wizjach Genovese odnoszą się do diabła. Trzeba je interpretować jako świadectwo tego, że Bóg nigdy nie zapomina o swym umiłowanym stworzeniu, nawet jeśli dobrowolnie i ostatecznie odwróciło się od Niego. Kard. Fernández dodaje ponadto, że wszystkie przyszłe wizje muszą zostać poddane ocenie biskupa w dialogu z dykasterią.
Źródło: KAI, PCh24.pl
Pach