14 kwietnia 2024

Ochrona klimatu ważniejsza niż swobody obywatelskie? Niemcy mogą zakazać jazdy autem w weekendy

(Zdjęcie ilustracyjne, fot. Bartlomiej Kudowicz / Forum)

Niemiecki minister transportu Volker Wissing podkreślił, że jego kraj chce zrealizować postawione sobie cele klimatyczne. Jednak, aby to było możliwe, być może konieczne będzie wprowadzenie zakazu używania samochodów osobowych i ciężarowych w weekendy.

Już wkrótce może się okazać, że mieszkańcy Niemiec zostaną pozbawieni podstawowych swobód obywatelskich w postaci wolnego przemieszczania się z wykorzystaniem własnych samochodów. Niestety nie jest to sugestia przeczytana w materiałach aktywistów klimatycznych, którzy krzyczą, że „ziemia płonie”. Słowa sugerujące zakaz używania aut w weekendy padły bowiem z ust niemieckiego ministra transportu Volkera Wissinga.

Wysoki urzędnik państwowy reprezentujący Wolną Partię Demokratyczną (FDP) poinformował, że takie restrykcyjne rozwiązanie będzie konieczne, jeśli koalicja rządząca w Niemczech nie przygotuje reformy ustawy o ochronie klimatu. Wissing jest zdania, że zrealizowanie celów klimatycznych Niemiec nie będzie możliwe bez skrajnie radykalnych rozwiązań – np. zakazu używania aut osobowych w soboty i niedziele.

Wesprzyj nas już teraz!

Minister transportu podkreślił, że rozwiązania chroniące klimat muszą być radykalne, ponieważ np. ograniczenie prędkości lub inne doraźne środki nie przyniosą pożądanego rezultatu.

Na polityka FDP spadła krytyka ze strony niektórych niemieckich mediów. „Straubinger Tagblatt” pisze, że minister Volker Wissing jest „bezradny wobec emisji CO2, radzi sobie tylko jednym sposobem: proponuje zakazy jazdy”. Z kolei „Nordbayerischer Kurier” wskazuje, że dostępne są inne – mniej restrykcyjne narzędzia – które mogą pomóc ograniczyć emisję dwutlenku węgla.

„Wissing mógłby w końcu zgodzić się na wprowadzenie ograniczenia prędkości do 100 km na godzinę na autostradach i 80 km na godzinę na drogach krajowych (…) mógłby zmniejszyć opłatę za korzystanie z kolei, a także zająć się kwestią regulacji opodatkowania samochodów służbowych. Ale Volker Wissing wybiera inne rozwiązanie: pustą retorykę, co jest dość żenujące” – czytamy na łamach „Nordbayerischer Kurier”.

 

Źródło: wp.pl

WMa

Polska zmuszona do budowy ładowarek dla aut elektrycznych. W życie wchodzi nowe rozporządzenie

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 351 zł cel: 500 000 zł
6%
wybierz kwotę:
Wspieram