8 maja przypada 25-lecie wydania pierwszego numeru „Gazety Wyborczej”. Na przełomie wieku XX i XXI pismo to kupowało każdego dnia niemal pół miliona ludzi. Dziś dziennik Michnika kupuje 177 tys. mieszkańców Polski.
Sprzedaż gazet codziennych wydaje się coraz mniej opłacalna. Jak podaje serwis „Wirtualne Media” tracą niemal wszystkie największe tytuły. „Gazeta Wyborcza” wciąż jest na drugim miejscu wśród kupowanych w III RP dzienników (za bulwarowym „Faktem”), ale w pierwszym kwartale 2014 r. każde jej wydanie sprzedawało się średnio w liczbie 177 834 egz., – to spadek o 17,75 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Wesprzyj nas już teraz!
Lider wśród dzienników – „Fakt” – również sprzedaje się gorzej niż rok temu. Średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt” w I kwartale 2014 roku wyniosła 344 642 egz., ale to spadek zaledwie o 4,01 proc. Inny tabloid – „Super Express” – zanotował spadek sprzedaży o mniej niż 2 proc. – do 156 398 egz.
Najbardziej wśród dzienników traci „Gazeta Polska Codziennie” – jej średni sprzedażowy wynik w badanym miesiącu wyniósł 21 180 egz. To spadek aż o 27 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Źródło: wirtualnemedia.pl
kra