7 maja 2014

Od pół miliona do 170 tys. – coraz mniej osób czyta „GW”

(fot. Krzysztof Skłodowski / Fotorzepa / FORUM)

8 maja przypada 25-lecie wydania pierwszego numeru „Gazety Wyborczej”. Na przełomie wieku XX i XXI pismo to kupowało każdego dnia niemal pół miliona ludzi. Dziś dziennik Michnika kupuje 177 tys. mieszkańców Polski.


Sprzedaż gazet codziennych wydaje się coraz mniej opłacalna. Jak podaje serwis „Wirtualne Media” tracą niemal wszystkie największe tytuły. „Gazeta Wyborcza” wciąż jest na drugim miejscu wśród kupowanych w III RP dzienników (za bulwarowym „Faktem”), ale w pierwszym kwartale 2014 r. każde jej wydanie sprzedawało się średnio w liczbie 177 834 egz., – to spadek o 17,75 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Wesprzyj nas już teraz!

Lider wśród dzienników – „Fakt” – również sprzedaje się gorzej niż rok temu. Średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt” w I kwartale 2014 roku wyniosła 344 642 egz., ale to spadek zaledwie o 4,01 proc. Inny tabloid – „Super Express” – zanotował spadek sprzedaży o mniej niż 2 proc. – do 156 398 egz.

Najbardziej wśród dzienników traci „Gazeta Polska Codziennie” – jej średni sprzedażowy wynik w badanym miesiącu wyniósł 21 180 egz. To spadek aż o 27 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

 

 

Źródło: wirtualnemedia.pl

kra

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram