Hiszpańska marka Balenciaga ruszyła z szokującą kampanią promocyjną najnowszej kolekcji odzieży dla dzieci. Wstrząsające zdjęcia pokazują kilkuletnie dziecko pozujące z gadżetami zawierającymi elementy sadomasochistyczne (ang. BDSM). Po głośnej reakcji medialnej, kampanię zdjęto z mediów społecznościowych i wystosowano przeprosiny.
Na zdjęciach można zobaczyć m.in. dziecko trzymające pluszowego misia ubranego w czarne paski i obrożę na kłódkę; sprzęt kojarzony powszechnie z fetyszem seksualnym BDSM (ang. bondage and discipline, domination and submission), polegającym na zadawaniu bólu i zmuszaniu do uległości.
Jako rekwizytu użyto również kartki z treścią orzeczenia Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych w sprawie dotyczącej dziecięcej pornografii.
Wesprzyj nas już teraz!
Penny Nance, dyrektor generalna Concerned Women for America, konserwatywnej grupy ds. praw kobiet, nazwała te zdjęcia „propagandą wyzysku”.
„Nie chodzi o to, że prowokują i zwracają na siebie uwagę” – powiedział Nance w wywiadzie dla Fox News Digital. „Cała kampania seksualizuje dzieci, kropka. To wykorzystywanie dzieci, kropka. Karmi i normalizuje kulturę, która jest mroczna i zdeprawowana” – podkreśliła.
Kampanię w ostrych słowach skrytykowała również pisarka i działaczka pro-life, Alison H. Centofante. „Reklama Balenciagi jest obrzydliwa. Maluchy pozujące z zabawkami erotycznymi BDSM i alkoholem. Zostawienie na widoku sprawy Sądu Najwyższego dotyczącej federalnego prawa o pornografii dziecięcej… Przestańcie seksualizować dzieci, aby sprzedawać swój brzydki i drogi szmelc” – napisała na Twitterze.
The Balenciaga ad is disgusting. Toddlers posing with BDSM sex toys and alcohol. Hiding in plain sight a Supreme Court case involving a federal child porn law… Stop sexualizing kids to sell your ugly overpriced crap. #Balenciaga pic.twitter.com/hTNJ4TD6od
— Alison H.Centofante (@AlisonHowardC) November 21, 2022
W reakcji na lawinę krytyki, Balenciaga usunął zdjęcia kampanii i przeprosił, tłumacząc, że bulwersujące obrazki pojawiły się bez autoryzacji dyrekcji.
„Przepraszamy za wyświetlanie niepokojących treści w naszej kampanii. Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie i podejmujemy kroki prawne przeciwko stronom odpowiedzialnym za stworzenie zestawu i włączenie niezatwierdzonych elementów do naszej sesji zdjęciowej (…) Stanowczo potępiamy wykorzystywanie dzieci w jakiejkolwiek formie. Opowiadamy się za bezpieczeństwem i dobrem wobec najmłodszych” – napisano na Instagramie.
Źródło: abcnews.com / foxnews.com
PR