Słynny obraz Leonarda da Vinci, „Ostatnia Wieczerza”, został po raz kolejny w niegodny sposób wykorzystany. Tym razem, by zachwalać francuskie sery.
Obraz autorstwa Leonardo da Vinci znalazł się na afiszu reklamującym kiermasz gastronomiczny w Arêches-Beaufort (Północne Alpy). Wywołało to oburzenie tamtejszych sklepikarzy i handlowców, którzy odmawiają umieszczenia tego plakatu w swoich witrynach. Katolicy z parafii Saint-Roche-en-Beaufortain wysłali pisemny protest do merów miast, ale mimo tego biura turystyczne zaakceptowały ten afisz.
Wesprzyj nas już teraz!
Zaprotestował arcybiskup Chambéry, ks.Philippe Ballot. W specjalnym komunikacie, zamieszczonym w dzienniku „Dauphiné Libéré”, napisał: „Jeżeli autorzy afiszu myśleli, że skutecznie zareklamuje on kiermasz gastronomiczny, to trzeba wiedzieć, że czyni on coś zupełnie innego: negatywnie wpływa na obraz naszego region, który tak bardzo kochamy. Nie chcę oceniać intencji autorów, ale uważam, że powinni oni wziąć pod uwagę opinię innych osób, szczególnie wierzących i tych, którzy stawiają dzisiaj sobie pytanie o duchowy wymiar życia: są oni o wiele liczniejsi niż się myśli”.
Protest przeciwko plakatowi wystosował portal „Obserwatorium Chrystianofobii”. Jego redaktor naczelny, Daniel Hamiche napisał: „Obserwowałem z konsternacją afisz reklamujący kolejny kiermasz gastronomiczny organizowany przez biuro turystyczne. Stwierdzam, że nie dostrzegam w nim ‘niewinnego humoru’, ale poważne zranienie wrażliwości chrześcijan, a tym bardziej osób wyczulonych na tego typu symbole, które wy ignorujecie. Nie hańbi się symbolu, tak fundamentalnego dla chrześcijan. Żądam od was natychmiastowego zaprzestania rozpowszechniania tego plakatu, wobec którego wyrażam swój sprzeciw”.
Franciszek L.Ćwik