31 lipca 2017

Państwowy fundusz walczy o… pozytywny wizerunek ziemniaków. Za 150 tysięcy złotych

(Zdjęcie ilustracyjne. Codename at Polish Wikipedia [CC BY 2.5 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.5)], via Wikimedia Commons)

W ramach kampanii promującej spożywanie ziemniaków, znanych również jako kartofle lub pyry, przeprowadzono badanie dotyczące najpopularniejszego w Polsce określenia tego warzywa. Interesująca okazuje się być nie tylko odpowiedź na postawione pytanie, ale także koszty poniesione przez Fundusz Promocji Owoców i Warzyw.

 

Na kampanię „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”, Fundusz Promocji Owoców i Warzyw (część Funduszy Promocji Produktów Rolno-Spożywczych w ramach Agencji Rynku Rolnego), wydał… 150 tys. zł.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Celem akcji jest stworzenie pozytywnego wizerunku ziemniaka. „Polski Związek Producentów Ziemniaków i Nasion Rolniczych chce więc zachęcić nas do ich konsumpcji” – czytamy na innpoland.pl. Serwis zwraca uwagę, że w społeczeństwie panuje przekonanie o złym wpływie ziemniaków na zdrowie, a Polacy coraz częściej rezygnują z nich przy ustalaniu jadłospisów.

 

Zerwać z taką opinią chcą organizatorzy kampanii pokazującej dobre strony tego składnika diety. Swoje wysiłki rozpoczęli od badania dotyczącego nazwy stosowanej na określenie warzywa. Wynika z niego, że 80 proc. Polaków używa wyłącznie formy „ziemniaki”. 12 proc. z nas stosuje tylko słowo „kartofle”. 11 proc. używa równorzędnie obu słów. Ledwie 2 proc. Polaków mówi o „pyrach” lub „pyrkach”.

 

To jednak dopiero początek walki o dobre imię ziemniaka! „W ramach kampanii będą realizowane jeszcze inne działania, takie jak stworzenie strony internetowej i fanpage’a, które zachęcą do spożywania warzywa. Ponadto przewidziane są warsztaty dla konsumentów, a także współpraca z ekspertami do spraw żywienia. To jednak nie koniec, w planach jest bowiem także zaangażowanie influencerów. Ich zadaniem będzie zachęcenie Polaków do jedzenia ziemniaków” – donosi innpoland.pl.

 

Za poprawę wizerunku ziemniaków zapłaci Fundusz Promocji Owoców i Warzyw. To jeden z Funduszy Promocji Produktów Rolno-Spożywczych, jakie funkcjonują w Agencji Rynku Rolnego.

 

Organizatorzy kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz” przekonują, że warzywo jest zdrowe i wartościowe. Czy jednak 150 tys. zł wydane na promocję spożycia rośliny to nie zbyt wiele?

 

 

Źródło: arr.gov.pl / innpoland.pl

MWł

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram