Już ponad dwie trzecie Polaków uważa, że abonament radiowo-telewizyjny powinien być po prostu zlikwidowany. Większość też jest przeciwna połączeniu tej opłaty z rachunkiem za energię i uważa, że media publiczne powinien finansować budżet państwa – wynika z sondażu TNS Polska.
Niestety nie zadano pytania, czy (zwłaszcza w obecnym kształcie i przy ich katastrofalnej sytuacji finansowej) opłacalne jest w ogóle utrzymywanie ich przy życiu.
Wesprzyj nas już teraz!
I tak, zdaniem 68 proc. Polaków, wedle sondażu, abonament radiowo-telewizyjny powinien być zniesiony. Jedna piąta (20 proc.) jest przeciwnego zdania, a co dziesiąty (12 proc.) nie ma zdania na ten temat.
O tym, że ciężar finansowania publicznego radia i telewizji powinien spoczywać na budżecie państwa przekonanych jest ponad połowa Polaków (59 proc.), odmiennego zdania jest co czwarty (26 proc.), a 15 proc. nie ma wyrobionej opinii w tej sprawie.
Zdecydowana większość Polaków (71 proc.) sprzeciwia się połączeniu opłat za radio i telewizję z rachunkiem za energię. Rozwiązanie takie popiera jedynie 16 proc. ankietowanych. Zdania nie ma 13 proc.
Największymi zwolennikami zniesienia abonamentu są ludzie w wieku 20-29 lat (76 proc.), a największymi przeciwnikami – ludzie starsi, w wieku 60 i więcej lat (w tej grupie 59 proc. jest za zniesieniem, a 25 proc. za zachowaniem abonamentu).
Warto jednak zwrócić uwagę, iż wysoce rozpaczliwa musi być sytuacja rządowych (nie wiedzieć czemu zwanych „publicznymi” – czy jakakolwiek „publiczność” ma wpływ na to, co się tam pokazuje?) mediów, skoro wysunięty został pomysł opodatkowania społeczeństwa na ich rzecz via gniazdka elektryczne.
Jak jednak udowodnić, iż ktoś podłączył do prądu w swoim domu telewizor? Okazuje się, że poszukujący środków utrzymania w cudzych kieszeniach niezbyt się tym drobiazgiem przejmują. Tylko, że o ile za prąd płacimy, mniejsza już o stawkę, wedle jego zużycia, w wypadku abonamentu, całkowicie ryczałtowo zmusza się nas do płacenia za możliwość oglądania wybranych stacji telewizyjnych. Także tych, którzy nie mają na to najmniejszej ochoty.
Niestety, większość Polaków jest też za obniżeniem podatków, a wiadomo, jakie są na to szanse. W tej sytuacji nawet tak druzgocące wyniki badań opinii publicznej niewiele pewnie na rynku mediów zmienią.
Źródło: Money.pl
Piotr Toboła