Polacy, na tle obywateli innych krajów Europy, darzą mniejszym zaufaniem radio, prasę czy telewizję. Znacznie większą wiarygodnością w naszym kraju cieszy się za to Internet – wynika z badania European Trusted Brands 2012.
Ponad 60 proc. Polaków nie wierzy treściom jakie przekazywane są w radiu czy telewizji. To znacznie więcej niż w innych krajach Europy, gdzie brak zaufania do tych mediów deklaruje mniej niż połowa ankietowanych.
Wesprzyj nas już teraz!
Niewielkim zaufaniem cieszy się w naszym kraju również prasa. Jednak w naszych wyborach nie odbiegamy zbytnio od pozostałych narodów Europy. Wiadomościom drukowanym wierzy w Polsce tylko 2 proc. mniej ankietowanych niż średnio w Europie (38 do 40 proc.).
Tradycyjne media nie cieszą się w naszym kraju zaufaniem. Za to aż 56 proc. naszych rodaków ufa treściom zamieszczonym w Internecie. To więcej niż średnia europejska, która wynosi 46 proc.
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzanych w Europie. Badanie prowadzone jest corocznie od 2001 roku.
Źródło: rp.pl
ged