Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników w Polsce jest niezmiennie „Fakt”. Gazeta ta w stosunku do ubiegłego roku zanotowała stosunkowo niewielki spadek sprzedaży. Jednakże znaczne spadki dotknęły „Gazetę Wyborczą” i „Gazetę Polską Codziennie”.
W okresie od stycznia do września br. Sprzedaż „Faktu” wyniosła 327 003 egz., czyli o 4,16 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 171 006 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza”. Jej wynik zmniejszył się już zdecydowanie bardziej, bo o 15,05 proc.
Wesprzyj nas już teraz!
Trzeba także dodać, że „Gazeta Wyborcza” jako jedyny dziennik dwa razy w tym roku podniosła cenę – najpierw w styczniu zdrożała o 30 groszy, zaś z początkiem października o 10 groszy.
Na podium w okresie od stycznia do września br. znalazł się jeszcze „Super Express”, który zanotował najmniejszy spadek sprzedaży ogółem wynoszący 1,46 proc. W analizowanym okresie sprzedał się on w liczbie 151 853 egz.
Największy spadek w zestawieniu – wynoszący 22 proc. – odnotowała jednak „Gazeta Polska Codziennie”. Średni sprzedażowy wynik tego dziennika wyniósł 20 652 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Źródło: wirtualnemedia.pl
KRaj