W przeciwieństwie do zachodnioeuropejskiej konkurencji, w Polsce nie ma korzystnych warunków dla rodzimego biznesu. Dla zagranicznych przedsiębiorstw priorytetem jest poprawa jakości, dla polskich zagraniczna ekspansja.
Badania dotyczące warunków polskiej przedsiębiorczości przeprowadził Uniwersytet Oksfordzki przy współpracy z SAP. Na liście priorytetów polskich firm ekspansja daleko wyprzedza poprawę jakości, cięcie kosztów czy wzrost wydajności.
Wesprzyj nas już teraz!
Aktualnie 37 proc. polskich firm jest już obecnych na co najmniej 6 zagranicznych rynkach, w ciągu kolejnych trzech lat wskaźnik ten wzrośnie do 50 proc. Podobnie wygląda kwestia wzrostu przychodów z działalności zagranicznej.
Jak wskazują sami przedsiębiorcy, poprawa krajowych warunków dla biznesu nie jest zadaniem, któremu ekipy rządzące poświęcałyby wystarczającą uwagę.
źródło: TVP.info
mat