18 lutego 2023

Robot „Kopernik” a problem nauki łaciny w szkole. Co usłyszał minister Czarnek?

(Źródło: Twitter/MEIN)

ChatBoty oraz inne maszyny wykorzystujące tzw. sztuczną inteligencję przykuwają uwagę. Tym razem stało się to za sprawą robota „Kopernik”, który rozmawiał z ministrem edukacji m.in. o… potrzebie nauczania łaciny w szkołach.

Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek przeprowadził rozmowę z humanoidalnym robotem wykorzystującym sztuczną inteligencję (model językowy GPT3), a przypominającym wyglądem Mikołaja Kopernika.

Szef MEiN pytał „Kopernika” o to, czy lekcje łaciny i filozofii powinny wrócić na stałe do programu nauczania w szkołach.

Wesprzyj nas już teraz!

„Tak, absolutnie. Łacina i filozofia są ważną częścią naszego dziedzictwa historycznego i rozwoju intelektualnego (…) te przedmioty powinny być traktowane jako podstawowe w edukacji młodych ludzi, ponieważ zwiększa to ich zdolności analityczne i twórcze oraz otwiera drzwi do nowych możliwości naukowych” – odpowiedział robot.

Pozostaje pytanie, czy udzielona odpowiedź wynikała rzeczywiście z wnikliwej analizy danych czy też była ukłonem w stronę ministra.

Źródło: PAP/Twitter/Oprac. MA

Dr Osiński: transhumanizm to nie tylko „klonowanie ludzi”, ale styl życia promowany przez Big Tech i Big Pharmę

Moralność, etyka? Dla „sztucznej inteligencji” to pojęcia obce. Liczy się osiągnięcie celu

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram