6 maja 2014

Rodzice proszą stacje radiowe o więcej kultury!

(fot. twojasprawa.org.pl)

Prawdziwą plagą stały się ostatnimi czasy reklamy suplementów diety, poprawiających sprawność seksualną. Zarówno dorośli, jak i dzieci – najmłodsi słuchacze stacji radiowych – wielokrotnie wysłuchują w ciągu dnia informacji o „poprawianiu erekcji”, „nabieraniu ochoty na seks” i byciu „sprawnym seksualnie zawsze i wszędzie”. Reklamy te bez żadnych ograniczeń emitowane są przez całą dobę. Wiedzą o tym wszyscy rodzice, których dzieci zostały narażone na tego typu przekazy.

 

W godzinach pomiędzy 6 a 20, tylko w marcu, wyemitowano 1353 reklamy suplementów wspomagających potencję. Emisje miały miejsce w 32 stacjach radiowych (lokalnych jak i ogólnopolskich): RMF FM, Zet, TOK FM, Vox FM, WAWA, Antyradio, Eska, Zet Gold, Złote Przeboje, Rock Radio.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Wielu rodziców podkreśla, że dzieci słuchając tego typu spotów czują zażenowanie i zawstydzenie. O ile trudno sobie wyobrazić 50-letniego mężczyznę, który tłumaczy małej dziewczynce lub małemu chłopcu, jak wzmacnia swoją erekcję, o tyle stacje radiowe – poprzez reklamowych lektorów – właśnie weszły w rolę takiego „nauczyciela”, dokonują na dzieciach swoistego gombrowiczowskiego „gwałtu przez uszy”.

 

– Bezkrytyczna emisja takich reklam jest naszym zdaniem dowodem na to, iż stacje radiowe bardziej dbają o dobro reklamodawców niż swoich słuchaczy, szczególnie rodzin z dziećmi – mówi Lesław Sierocki, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Twoja Sprawa. Podkreśla również, że Stowarzyszenie otrzymywało od miesięcy wiele skarg od konsumentów.

 

– Po to stworzono „czas chroniony”, aby dzieci nie musiały stykać się z informacjami, których naturalnym odbiorcą powinien być dorosły. Takie praktyki w szanujących się rozgłośniach nigdy nie powinny mieć miejsca – dodaje Sierocki.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa, zajmujące się m.in. ochroną konsumentów przed obscenicznością i brakiem kultury w mediach, rozpoczęło akcję konsumencką, której celem jest zmiana praktyki biznesowej nadawców radiowych. W jej ramach konsumenci wysyłają listy do nadawców z prośbami o zaniechanie emisji tego typu reklam w czasie chronionym (tj. od godz. 6 do godz. 20).

 

W akcji można wziąć udział na stronie www.twojasprawa.org.pl . Wystarczy minuta, aby korzystając z przyjaznego formularza, wysłać swój apel do nadawców i producentów leków.

 

 

Źródło: Stowarzyszenie Twoja Sprawa

luk

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 351 zł cel: 500 000 zł
6%
wybierz kwotę:
Wspieram