Należąca do Gazpromu spółka Gazprom-Media finalizuje transakcję wykupienia pierwszego i największego w Polsce brokera reklamowego działającego na rynku reklamowym i telewizyjnym. Ma to być kontynuacja szeroko zakrojonej ekonomicznej ekspansji Rosji, która tym razem obejmuje branżę medialną.
Dobiegają końca rozmowy w sprawie wykupienia brokera reklamowego przez spółkę Gazprom-Media (należąca do spółki Gazprombank, w której z kolei głównymi udziałowcami są Gazprom i ludzie z bliskiego otoczenia Putina). Obie strony transakcji zachowują dyplomatyczne milczenie w tej sprawie. – Nie komentuję – to jedyne, co opinia publiczna usłyszała na ten temat od prezesa Atmediów, Marcina Boroszko.
Wesprzyj nas już teraz!
Wprowadzona na polski rynek przez amerykańskiego inwestora spółka Atmedia zajmuje się pośrednictwem reklamowym na rynku internetowym i telewizyjnym. Przez jakiś czas była niepodzielnym liderem w swojej branży. Jej zasięg sięgał także do Czech i Węgier, a budżety reklamowe wynosiły ponad 100 mln złotych. Sytuacja zmieniła się, gdy na rynek weszły konkurencyjne spółki TVN Media i Polsat Media.
Po tym jak przychody Atmediów spadły kilkakrotnie, firma dokonała radykalnych cięć kadrowym, a następnie została wystawiona na sprzedaż. Rosja, która poczyniła już poważne inwestycje sukcesywnie wykupując choćby polski rynek wódczany tym razem przypuszcza ofensywę na rynku medialnym. Wykupienie brokera reklamowego ma być początkiem przejmowania wpływów w świecie polskojęzycznych mediów. Komentatorzy podejrzewają, iż następną transakcją może być wykupienie stacji TVN, która również została wystawiona na sprzedaż.
Źródło: pb.pl
FO