Wszelkiego typu programy zawierające treści wychowawcze, w tym tzw. treści równościowe, muszą być ustalane wspólnie z rodzicami i nauczycielami – odpowiedziała rzecznik Ministerstwa Edukacji Narodowej na zapytanie w sprawie Tęczowego Piątku, organizowanego w ponad dwustu szkołach przy udziale organizacji LGBT.
Anna Ostrowska stwierdziła, że resort oświaty będzie „przyglądał się” inicjatywie organizowanej przez Kampanię Przeciw Homofobii, przy współpracy aż 211 placówek. Władze szkół same decydują o formie, jaką przybiorą zajęcia propagujące sodomię, na podstawie materiałów dostarczonych przez KPH.
Wesprzyj nas już teraz!
„Podjęcie działalności w szkole lub placówce przez stowarzyszenie lub inną, poza polityczną, organizację, wymaga uzyskania zgody dyrektora, wyrażonej po uprzednim uzgodnieniu warunków tej działalności oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii rady szkoły lub placówki i rady rodziców” – napisała rzecznik.
Z odpowiedzi udzielonej dziennikarce „Sieci” Dorocie Łosiewicz wynika, iż ministerstwo nie ma nic przeciwko temu by środowiska LGBT współorganizowały zajęcia z dziećmi. „Pragnę podkreślić, że zgodnie z art. 86 ustawy prawo oświatowe w szkole i placówce mogą działać stowarzyszenia i organizacje, z wyjątkiem partii i organizacji politycznych. Jest to możliwe, jeżeli celem statutowym działających w szkole stowarzyszeń i organizacji jest działalność wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły lub placówki” – stwierdziła Anna Ostrowska.
„(…) wszelkiego typu programy zawierające treści wychowawcze, w tym tzw. treści równościowe, muszą być ustalane wspólnie z rodzicami i nauczycielami. To rodzice mają prawo do decydowania jakie treści wychowawcze są przekazywane ich dzieciom w szkole. Ponadto każda szkoła i każda placówka wychowania przedszkolnego jest bezwzględnie zobowiązana do przestrzegania Konstytucji RP (…) – brzmi odpowiedź ministerstwa.
Tęczowy Piątek odbędzie się już 26 października. „Tego dnia na szkolnych korytarzach zawisną tęczowe plakaty, a głównym tematem lekcji będzie akceptacja i otwartość na uczniów i uczennice LGBTQI. Wszystko po to, żeby młode lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, queer i interpłciowe poczuły, że w szkole jest miejsce też dla nich” – zapowiada KPH.
Źródło: wPolityce.pl, kph.org.pl
RoM, MA