Od kilku miesięcy w polskich miastach można oglądać plakaty, na których widnieje obraz dziecka w sercu. Słynne plakaty reklamują hospicja perinatalne. W ostatnim czasie wywołały one wściekłość wśród lewicowych radykałów. Zwolennicy „Strajku Kobiet” niszczyli je, a teraz ich usunięcia z przestrzeni publicznej chcą parlamentarzyści Lewicy.
„Kojarzycie te banery? Jest ich sporo w Polsce. W Krakowie pojawiły się na miejskich autobusach, nasz poseł, Maciej Gdula, interweniował u prezydenta miasta. Jest ciąg dalszy, bo Kraków zapowiada kontrolę w miejskiej spółce w związku z reklamą” – czytamy we wpisie na Twitterze partii Wiosna.
Wesprzyj nas już teraz!
Chodzi o reklamy Fundacji Nasze Dzieci, które pojawiły się m.in. na miejskich autobusach w Krakowie. Widać na nich narysowane dziecko w łonie matki w kształcie serca.
Sam Maciej Gdula, stwierdził, że „fundacja prowadzi kampanię wymierzoną w prawo do przerywania ciąży”.
Magistrat ma sprawdzić, czy spółka nie nadużyła warunków umowy, zamieszczając w autobusach reklamę fundacji. Rzeczniczka prasowa prezydenta miasta potwierdziła „GW”, że „w najbliższych dniach MPK ma przedstawić urzędowi dokumenty w tej sprawie”.
Działania lewicowych polityków i aktywistów są szeroko komentowane w mediach społecznościowych.
O nie, tylko nie te nazistowskie hospicja perinatalne!
Jak państwo, które tyle doświadczyło od nazistów może na to pozwalać?
Należy natychmiast zdelegalizować symbol serduszka*, to współczesna swastyka.*prócz WOŚP, rzecz jasna
— Ziemowit Przebitkowski (@przebitkowski) February 9, 2021
Panie pośle, jaka jest podstawa prawna interwencji? Autobusy komunikacji miejskiej w Krakowie są przestrzenią reklamową dla wielu inicjatyw/firm/fundacji. Czy ta naruszyła polskie prawo albo regulamin @MPK_Krakow?
— Marcin Makowski (@makowski_m) February 9, 2021
Serio aż tak nienawidzisz ludzi?
— Tomasz Kalinowski (@kalinowski__) February 9, 2021
W jaki konkretnie sposób interweniujecie i wg jakich kryteriów oceniacie, że promocja hospicjów perinatalnych jest wymierzona w kogokolwiek?
— Samuel Pereira (@SamPereira_) February 9, 2021
Jestesmy zwyklymi zamordystami i totalitarystami.
To wszystko. Chcialem tylko zebyscie wiedzieli— Żelazna Logika (@zelazna_logika) February 13, 2021
Ja myślę, że to najpiękniejsza kampania reklamowa w historii Polski.
— Tomasz Samołyk (@tomaszsamolyk) February 14, 2021
„My walczymy o prawo do Twojego wyboru. Po prostu nie wolno Ci znać alternatyw”. https://t.co/7z6CHcHWX7
— Tomasz Adamski (@TomaszTAdamski) February 13, 2021
źródło: Twitter
TK