– Zawsze trzeba się przyjrzeć, czy tego typu materiał ma charakter informujący, podsumowujący, czy nie ma charakteru politycznego – powiedział w „Salonie Politycznym Trójki” prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski. Odniósł się on w ten sposób do zaprezentowanego przez rząd, w ramach kampanii z okazji 10-lecia Polski w UE, klipu.
W materiale wykorzystano piosenkę Beatlesów „Hey Jude”. Klip kończy się hasłem „10 lat świetlnych”. Koszt filmiku to ponad 7 mln zł. Kwiatkowski przyznał, że w stosownym momencie NIK „zbada prawidłowość wydatkowania tych środków i oczywiście to, czy te pieniądze przełożyły się na odpowiednią jakość materiału, którą możemy obejrzeć”.
Wesprzyj nas już teraz!
– Suma jest oczywiście wysoka, ale nie wiem, co się na nią złożyło, dlatego nie chciałbym wypowiadać opinii, czy kwota jest adekwatna do tego, co zrobiono, czy nie – stwierdził Kwiatkowski.
Stosowny wniosek w tej sprawie do Państwowej Komisji Wyborczej złożyło PiS. Ugrupowanie chce, by PO zakwalifikowała materiał do kosztów kampanii wyborczej.
Źródło: „Polskie Radio”/rp.pl
luk