23 kwietnia 2014

Skontrolują rządowy klip za 7 milionów

(Prezes NIK, Krzysztof Kwiatkowski fot. Grazyna Myslinska/FORUM )

– Zawsze trzeba się przyjrzeć, czy tego typu materiał ma charakter informujący, podsumowujący, czy nie ma charakteru politycznego – powiedział w „Salonie Politycznym Trójki” prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski. Odniósł się on w ten sposób do zaprezentowanego przez rząd, w ramach kampanii z okazji 10-lecia Polski w UE, klipu.

 

W materiale wykorzystano piosenkę Beatlesów „Hey Jude”. Klip kończy się hasłem „10 lat świetlnych”. Koszt filmiku to ponad 7 mln zł. Kwiatkowski przyznał, że w stosownym momencie NIK „zbada prawidłowość wydatkowania tych środków i oczywiście to, czy te pieniądze przełożyły się na odpowiednią jakość materiału, którą możemy obejrzeć”.

Wesprzyj nas już teraz!

 

– Suma jest oczywiście wysoka, ale nie wiem, co się na nią złożyło, dlatego nie chciałbym wypowiadać opinii, czy kwota jest adekwatna do tego, co zrobiono, czy nie – stwierdził Kwiatkowski.

 

Stosowny wniosek w tej sprawie do Państwowej Komisji Wyborczej złożyło PiS. Ugrupowanie chce, by PO zakwalifikowała materiał do kosztów kampanii wyborczej.

 

 

Źródło: „Polskie Radio”/rp.pl

luk

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram