7 listopada 2013

Spadek sprzedaży „Gazety Wyborczej”

(fot. Krzysztof Skłodowski / Fotorzepa / FORUM)

„Gazeta Wyborcza” nie ma się najlepiej. Spółka Agora zmaga się z problemami finansowymi, a jej flagowe przedsięwzięcie czyli dziennik Michnika, notuje coraz gorszą sprzedawalność.

 

Według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” we wrześniu 2013 roku wyniosło 201,804 sztuki. To o 18,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.

Wesprzyj nas już teraz!

Rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” we wrześniu 2013 było także niższe o 5,9 proc. w stosunku do sierpnia 2013 r.

 

Wydawca „Gazety Wyborczej”, spółka Agora, notuje z roku na rok większe straty. W I połowie tego roku wyniosły one 0,8 mln zł. W analogicznym okresie roku 2012 straty wyniosły 0,3 mln zł.

 

Spółce nie pomogły próby podreperowania kondycji sprowadzające się do przeprowadzenia grupowych zwolnień. W wyniku restrukturyzacji w I półroczu 2013 roku zmniejszono koszty operacyjne o 6 proc. w stosunku do I półrocza 2012 roku.

 

Agora ma także problem z coraz niższymi przychodami. Wyniosły one 533,7 mln zł. To o 5,4 proc. mniej niż w 2012 roku.

 

Do spadku przychodów Agory przyczyniły się niższe wpływy ze sprzedaży reklam ( 275,4 mln zł – 15,3 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz mniejsze przychody ze sprzedaży wydawnictw (69 mln zł – 14,8-procentowy spadek).

 

 

Źródło: niezależna.pl/biznes.pl

ged

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram