Wydawca „Gazety Wyborczej”, spółka Agora, notuje z roku na rok większe straty. W I połowie tego roku wyniosły one 0,8 mln zł. W analogicznym okresie roku 2012 straty wyniosły 0,3 mln zł.
Spółce nie pomogły próby podreperowania kondycji sprowadzające się do przeprowadzenie grupowych zwolnień. W wyniku restrukturyzacji w I półroczu 2013 roku zmniejszono koszty operacyjne o 6 proc. w stosunku do I półrocza 2012 roku.
Wesprzyj nas już teraz!
Agora ma także problem z coraz niższymi przychodami. Wyniosły one 533,7 mln zł. To o 5,4 proc. mniej niż w 2012 roku.
Do spadku przychodów Agory przyczyniły się niższe wpływy ze sprzedaży reklam ( 275,4 mln zł – 15,3 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz mniejsze przychody ze sprzedaży wydawnictw (69 mln zł – 14,8-procentowy spadek).
Źródło: niezależna.pl
ged