Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w lutym bieżącego roku, największy spadek sprzedaży wśród dzienników ogólnopolskich zaliczyła „Gazeta Wyborcza”. Dziennik Adama Michnika stracił prawie co dziesiątego czytelnika. Wzrost sprzedaży zaliczyła „Gazeta Polska Codziennie”. Liderem sprzedaży w kategorii „dziennik” nadal pozostaje „Fakt”.
Zgodnie ze statystykami przygotowanymi przez Związek Dystrybucji Prasy, sprzedaż najpoczytniejszego dziennika „Fakt” wydawanego przez koncern Ringer Axel Springer w lutym br. wyniosła dokładnie 308 457 egzemplarzy, co oznacza spadek o niespełna 5% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2015.
Wesprzyj nas już teraz!
Drugie miejsce w zestawieniu utrzymuje nadal „Gazeta Wyborcza”, której sprzedaż systematycznie spada. Obecnie wynosi 152 386 egzemplarzy, a tym samym traci do lidera ponad 150 tys. W stosunku do statystyk sprzed roku, liberalny dziennik stracił prawie 10% czytelników. Na podium znalazł się także wydawany przez ZPR Media „Super Express”, który zanotował wynik 143 218 egzemplarzy.
Kolejnym znaczącym medium opiniotwórczym, którego sprzedaż spadła jest dziennik „Rzeczpospolita”, należący do spółki GREMI. Wynik, który pozwolił „Rz” uplasować się na czwartym miejscu wynosi 55 125 egzemplarzy i zmniejszył się o 3,80% w stosunku do lutego 2015.
Jedynym dziennikiem notującym wzrost sprzedaży jest „Gazeta Polska Codziennie”, która uplasowała się na siódmej pozycji w zestawieniu. Średnia sprzedaż GPC wzrosła, aż o 18,90% i obecnie wynosi 21 482 egzemplarze.
Statystyki przytoczone w zestawieniu Związku Kontroli Dystrybucji Prasy określone mianem sprzedaży ogółem, stanowią sumę sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Źródło: wirtualnemedia.pl
POz