Resort obrony rozpoczął kampanię promocyjną dla kandydatów na zawodowych szeregowych. Ci, którzy przyjdą do armii, zostaną przyjęci według starych zasad emerytalnych.
W polskim wojsku brakuje aż 20 tys. szeregowych. Wakaty resort obrony chce zmniejszyć rozpoczętą właśnie kampanią. 15 sierpnia, w dniu święta polskiej armii w telewizji publicznej premierę miał 26-minutowy reklamowy film zamówiony przez MON „Szeregowi zawodowi. Siła charakteru. Moc możliwości”.
Wesprzyj nas już teraz!
Resort obrony rozpoczął kampanię teraz, na 4,5 miesiąca przed wejściem w życie zmian emerytalnych dla wojskowych. – Premiera filmu miała związek z uroczystymi obchodami Święta Wojska Polskiego i zwiększonym zainteresowaniem społeczeństwa tematem polskiej armii – tłumaczy biuro prasowe resortu.
Teoretycznie większość nowych szeregowych zasili armię dopiero w przyszłym roku. Ale z marszu mundur mogą założyć ci, którzy już szkolenia mają za sobą, np. byli żołnierze, którzy w czasie kryzysu zechcą wrócić. Ci będą musieli odsłużyć jedynie 15 lat i to jest główna zachęta przedstawiana kandydatom do armii.
Źródło: „Rzeczpospolita”
kra