W kościele przynależącym do muzeum diecezjalnego w diecezji Carpi we Włoszech zaprezentowano skandaliczną, wulgarną i bluźnierczą wystawę, która znieważa śmierć męczeńską naszego Pana, Jezusa Chrystusa i narusza cześć Jego Matki.
Wulgarne i bluźniercze obrazy zaprezentowano w kościele św. Ignacego w Carpi. Jak podaje włoski portal „La Nuova Bussola Quotidiana”, którego dziennikarze byli na miejscu, najpierw nie można uwierzyć w to, co widać: prezentowane w kościele dzieła tak jawnie szydzą z Chrystusa, że trudno zrozumieć, jak ktoś mógł dopuścić do ich prezentacji. A jednak tak się właśnie stało.
Nie chcemy prezentować tych strasznych dzieł ani nawet szerzej ich opisywać. Dość powiedzieć, że przed ołtarzem głównym w kościele umieszczono wizerunek ciała Jezusa Chrystusa na krzyżu. Zbawiciel jest nagi, a pochyla się nad nim mężczyzna w oczywistej sugestii czynności seksualnych. Na innym obrazie przedstawiono Pana Jezusa jako blondynkę, ubraną w obcisły kombinezon, typowy dla środowisk gejowskich. Wreszcie inny z obrazów przedstawia Najświętszą Dziewicę, która jest wprawdzie ubrana w zbroję, ale o charakterze quasi-erotycznym i jest przedmiotem erotycznego zainteresowania otaczającej ją grupy ludzi.
Wesprzyj nas już teraz!
Wystawa została zainaugurowana w obecności artysty, który wykonał obrazy – oraz księdza Carlo Belliniego. Trudno wytłumaczyć, jak kapłan może nie tylko patrzeć ze spokojem na takie wizerunki Zbawiciela i Jego Matki, ale nawet zachęcać innych, by go oglądali – i to w kościele, przed głównym ołtarzem.
Artysta, który namalował obrazy, to Andrea Saltini, który przyznaje się otwarcie do duchowości relatywistycznej, pełnej odniesień do ateizmu i wierzeń pozachrześcijańskich.
Według „La Nuova Bussola Quotidiana” nie wiadomo jeszcze, czy wystawę zna arcybiskup Modeny, Erio Castellucci, który jest zarazem biskupem Carpi. Portal chce jednak poznać stanowisko hierarchy i będzie o nim informować.
Wystawa jest reklamowana na stronie diecezji Carpi. Cytowany ks. Carlo Bellini twierdzi tam, że obrazy Saltiniego są pełne „duchowości” i „poczucia transcendencji”. Całość wystawy została nazwana „Gratia plena”…
Źródła: lanuovabq.it, diocesicarpi.it
Pach