14 lutego 2017

Szerokim odzewem w mediach polskich i zagranicznych, a także w portalach społecznościowych, odbiła się międzynarodowa akcja plakatowa mająca na celu obronę dobrego imienia Polski i Polaków.

 

Wesprzyj nas już teraz!

Jak przypomniał na wtorkowej konferencji prasowej Dawid Hallmann, współorganizator akcji, rozpoczęła się ona w 2015 roku od sprzeciwu społeczności portalu wykop.pl wobec powtarzanych w zagranicznych mediach kłamliwych sformułowaniach w rodzaju „polskie obozy koncentracyjne”. Ogłoszony został wówczas konkurs na bilbord oraz zbiórka funduszy na jego sfinansowanie. Rozstrzygnięcie nastąpiło przed ponad rokiem – wygrał projekt Marcina Bronickiego.

W trakcie Światowych Dni Młodzieży organizatorzy kampanii propagowali wśród pielgrzymów z całego świata ulotki i plakaty głoszące historyczną prawdę o proweniencji obozów zagłady w czasach II wojny światowej. W końcu wynikła sprawa stacji ZDF, która w efekcie skutecznego powództwa byłego więźnia KL Auschwitz Karola Tendery została zmuszona przez sąd do przeprosin. Forma ogłoszenia na internetowym profilu telewizji pozostawiała jednak wiele do życzenia.

Sąd jasno określił, że przeprosiny, wyraźne, powinny zostać umieszczone na stronie głównej, natomiast stacja niejako ukryła je i jeszcze poprzedziła swoim komentarzem. Pojawił się więc pomysł żeby wezwać stację do wykonania tego wyroku i idea wysłania mobilnego bilbordu – powiedział Hallmann.

Pierwszego lutego br. olbrzymi afisz pojawił się przed siedzibą ZDF w Moguncji. Ze względu na brak możliwości parkowania, samochód ciągnący przyczepę z bilbordem wykonał blisko 30 rund wokół centrali niemieckiej stacji. Został zatrzymany przez policję, która nie dopatrzyła się żadnych naruszeń prawa. Funkcjonariusze jednak „życzliwie” poradzili organizatorom akcji opuszczenie terenu miasta.

Następnym celem uczestników kampanii były Wiesbaden, Bonn, Bruksela, Londyn i Cambridge.

–  Dochodziły do nas głosy mówiące o tym, że to bardzo dobra akcja i należy ją kontynuować jak najszerzej – stwierdził Marcin Wolak, drugi spośród organizatorów. Zapadła więc decyzja, że powrót do Polski również będzie połączony z eksponowaniem plakatu w zaplanowanych miejscach. Rozpocznie się od „tournée” po Wielkiej Brytanii, następnym etapem będzie Bruksela, Hamburg i Berlin.

Odnieśliśmy na pewno bardzo duży sukces medialny, przede wszystkim w Polsce. Media zagraniczne też często wspominały o tej akcji, ale tutaj jest jeszcze ciągle dużo do zrobienia – podsumował Marcin Wolak.

Za pośrednictwem portalu zrzutka.pl ruszyła we wtorek zbiórka pieniędzy na kolejny etap akcji, tym razem za Oceanem. – Dlaczego w Stanach Zjednoczonych? Dochodzą nas głosy, że szczególnie tam takie akcje są pożądane. Takie gazety jak „The Washington Post” czy „New York Times” bardzo często używają takich sformułowań, nie mówiąc już o prezydencie Obamie, który też użył krzywdzącego wobec Polaków stwierdzenia o „polskich obozach”, za co nie przeprosił – wyjaśniali organizatorzy.

Powodzenie nowego etapu akcji i termin jego startu zależy od tego, czy i jak szybko uda się zebrać potrzebne fundusze.

 

Źródło: Facebook / GermanDeathCamps

RoM

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram