Proces niszczenia Europy jaką znamy nabiera coraz szybszego tempa. Islam podbija Stary Kontynent pod względem demografii i kultury. Podejmuje też przecież próby militarne. Teraz okazuje się, że muzułmanie w Europie mogą ogłosić małe zwycięstwo w dziedzinie ekonomiczno-kulinarnej.
Francuskie media ogłosiły przełom w kształcie kulinarnej mapy tego kraju – od drugiego półrocza przyszłego roku dobrze znana we Francji sieć fast-foodów – Quick – oferować będzie w co dziesiątym swym punkcie wyłącznie mięso halal, a więc przygotowane zgodnie z islamskim prawem szariatu. Koran kategorycznie zakazuje bowiem spożywania krwi i wieprzowiny, co więcej wymaga, aby zwierzęta ubijano w sposób rytualny. Tak przygotowane jedzenie będzie teraz podawać sieć składająca się z kilkuset restauracji w całej Europie.
Wesprzyj nas już teraz!
Decyzja jest wynikiem wielu transakcji finansowych przeprowadzonych w sprawie sieci w ostatnich latach. Firmą zarządza Qualium Investissement, spółka zarządzająca kapitałem francuskim i zagranicznym. Co jednak w całej sprawie najważniejsze, Qualium Investissement należy do Caisse des Dépôts et Consignations – Francuskiego Funduszu Depozytowego, a więc instytucji państwowej! Rząd republiki w innych dziedzinach ściśle przestrzega przecież zasad laickości, chociażby zakazując muzułmankom noszenia zasłaniających twarz chust!
Spółka jest teraz właścicielem 94 proc. akcji Quick. Aby zorientować się, jaką potęgą na rynku fast-foodów jest Quick, trzeba zdawać sobie sprawę, że w jej skład wchodzą następujące franczyzy: Burger King FRANCE, Filiales Quick Belgium SA, France Quick SAS devient BURGER KING France, Quick Restaurants, Agaquick & filiales, Quick Invest France, Happy Quick i Logirest SNC. Quick ma swoje restauracje we Francji, Belgi, Luksemburgu, a do niedawna istniały także placówki w Maroku, Algierii i Algierze. Zostały zlikwidowane, ale właściciele zapowiadają już ponowne ich uruchomienie. W sumie w skład sieci wchodzi ponad 500 restauracji. To największy rywal McDonalda we Francji i Belgii.
Po raz pierwszy decyzję o przemianowaniu na ściśle islamskie ośmiu z kilkuset fast-foodów podjęto w 2009 roku. Po wprowadzeniu posiłków halal w ośmiu barach obroty wzrosły… o 100 proc. Rok później podjęto decyzję o wprowadzeniu mięsa halal do czternastu kolejnych restauracji. Teraz sieć wykupić chce amerykański Burger King i doprowadzić do podawania mięsa przygotowanego zgodnie z prawem szariatu w ponad 40 barach – a więc w co dziesiątym na terenie Francji. Francuskie media przewidują, że przejęcie przez amerykańskiego inwestora sieci zarządzanej do tej pory przez instytucję państwową, może skończyć się całkowitym wprowadzeniem żywności halal – we wszystkich punktach należących do Quick. W końcu prywatnej amerykańskiej firmie nie musi zależeć na zachowaniu nawet pozorów laickości państwa, w którym do głosu coraz częściej dochodzą muzułmańskie mniejszości. Jeśli tanie przecież restauracje typu fast-food będą przynosiły większe zyski w tych punktach, w których podawane jest mięso halal, amerykanie nie zawahają się wyjść frontem do klienta.
Źródło: CorrispondenzaRomana
Malk