Mobilny billboard z napisem „Death Camps Were Nazi German” wyruszył w środę z Wrocławia do Niemiec, Belgii i Wielkiej Brytanii. Akcja ta stanowi kolejny etap protestu zorganizowanego przez polskich internautów przeciwko używaniu przez zagraniczne media sformułowania „polskiej obozy koncentracyjne”.
– Idea naszej akcji jest prosta. Żądamy prawdy historycznej, jesteśmy przeciwnikami używania zwrotu „polskie obozy koncentracyjne”, który teraz nagminnie używany jest w zachodnich mediach – powiedział na zorganizowanej w środę we Wrocławiu konferencji prasowej Dawid Hallmann z Fundacji Tradycji Miast i Wsi. Poinformował on, że projekt billboardu został wyłoniony w konkursie zaś pieniądze na akcję pochodzą z internetowej zbiórki koordynowanej m.in. przez „Żelazną logikę”.
Wesprzyj nas już teraz!
Zgodnie z wcześniejszymi propozycjami billboard pojedzie do Mainz, Wiesbaden, Bonn, Brukseli, Londynu i Cambridge, gdzie zakończy swoją trasę.
Organizatorzy akcji zakomunikowali, że przygotowują kolejne projekty walki o prawdę historyczną. Skandaliczne kłamstwa powtarzane przez największe zachodnie media zmobilizowały również polski rząd do pracy nad specjalną ustawą wprowadzającą kary dla osób szerzących nieprawdę o „polskich obozach zagłady”.
Źródło: wpolityce.pl
TK