Koncern Toyota zapowiedział rezygnację z wsparcia udzielanego inicjatywom politycznego ruchu homoseksualnego. Chociaż firma zaprzecza że ma to związek z akcją działacza prawicowego Robby’ego Starbucka, istnieje zbieżność czasowa z jego sprzeciwem wobec strategii społecznej japońskiego giganta motoryzacyjnego.
„Toyota Motor Corp. zamierza zmienić kierunek programów DEI i zaprzestać sponsorowania wydarzeń LGBTQ, powołując się na wysoce upolitycznioną dyskusję na temat zobowiązań korporacyjnych dotyczących różnorodności, równości i integracji” – podał serwis New York Post w ślad za informacją agencji Bloomberg.
Wesprzyj nas już teraz!
Koncern wysłał do swoich pracowników komunikat, w którym powiadomił o zakończeniu swego udziału w rankingach tęczowej organizacji Human Rights Campaign, forsującej pod flagą „praw człowieka” roszczenia lobby LGBT. Zamiast zaangażowania na ich rzecz, Toyota skupi się na szkoleniu pracowników w systemie STEAM, integrującym wiedzę naukową, technologiczną, inżynierską i matematyczną. Wiadomość o tej treści trafiła na skrzynki poczty email 50 tysięcy pracowników oraz 1,5 tysiąca sprzedawców firmy w Stanach Zjednoczonych.
„Notatka pojawia się tydzień po tym, jak aktywista anty-DEI Robby Starbuck rozpoczął kampanię w mediach społecznościowych przeciwko firmie, wzywając klientów do bojkotu z powodu jej wsparcia dla wydarzeń LGBTQ i innych inicjatyw. Toyota stwierdziła wówczas, że programy LGBTQ, których to dotyczyło, były prowadzone przez grupy pracownicze, a nie bezpośrednio przez firmę” – czytamy w New York Post.
Rzecznik Toyoty próbował zbagatelizować znaczenie akcji producenta filmowego walczącego z korporacyjnymi wpływami ideologii woke. Według oficjalnego stanowiska firmy, otrzymała ona „zaledwie” kilkaset zapytań od pracowników, pytania od „niewielkiej populacji” dealerów oraz około 30 telefonów od klientów.
Robby Starbuck w ostatnich miesiącach skierował swą inicjatywę między innymi do koncernów Harley-Davidson Inc., Lowe’s Cos. i Ford Motor Co., które obiecały ograniczyć swoje działania „równościowe”, w tym afirmujące homolobby. Ford wraz ze sprzedawcą artykułów rolnych Tractor Supply Co. wycofał się z rankingu HRC. Wspomniana organizacja LGBT wezwała swoich zwolenników do kontr-bojkotu przeciwko przedsiębiorstwom rezygnującym ze wspierania lewicowej agendy.
„Krótkowzroczne decyzje o porzuceniu inicjatyw DEI będą miały trwały, negatywny wpływ na sukces biznesowy w przyszłości, w której więcej osób niż kiedykolwiek będzie identyfikować się jako LGBTQ+” – groził wiceprezes HRC Eric Bloem po tym jak Starbuck zwrócił się do Toyoty.
Jak wskazuje NYP, kampania przeciwko praktykom DEI nabrała wigoru wskutek orzeczenia Sądu Najwyższego, który zabronił preferowania mniejszości przy rekrutacji na studia. Uruchomiło to falę pozwów i skarg ze strony białych pracowników. Coraz częściej doznają oni dyskryminacji w miejscach zatrudnienia.
Źródła: nypost.com, bnnbloomberg.ca
RoM