Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły złożyła pismo do Prezydenta RP Andrzeja Dudy, w którym ocenia krytycznie zmiany wprowadzane przez MEN i wzywa głowę państwa do działań mających na celu ocalenie w polskiej szkole tego, co jest najbardziej wartościowe i ważne.
O co walczy Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły (KROPS)? Jak tłumaczyła Agnieszka Pawlik-Regulska, polonistka, nauczyciel dyplomowany, prezes Stowarzyszenia Nauczycieli i Pracowników Oświaty „Nauczyciele dla Wolności”, chodzi o model szkoły opartej na klasycznych wartościach, kształtującej takie cnoty jak pracowitość, wytrwałość, wychowującej w duchu umiłowania Ojczyzny, opartej o kanon reprezentujący polski kod kulturowy, uznającej klasyczny model rodziny, kształtującej obiektywne podejście do sfery płciowości człowieka, uczącej odpowiedzialnego podejścia do spraw płodności, wzmacniającej autorytet nauczyciela oraz respektującej zasadę pierwszeństwa wychowawczego rodziców, a także dbającej o wysoki poziom kształcenia, szkoły suwerennej i autonomicznej.
Więcej o postulatach zawartych w petycji KROPS do Prezydenta RP przeczytasz TUTAJ
Wesprzyj nas już teraz!
Organizacja zrzeszająca już ponad 60 organizacji społecznych: oświatowych, rodzicielskich, kombatanckich, polonijnych, wolnościowych (ostatnio dołączyło 15 organizacji z Federacji Stowarzyszeń Weteranów i Sukcesorów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej) o swoich krokach poinformowała w czwartek, 9 maja, pod Kancelarią Prezydenta RP.
Agnieszka Pawlik-Regulska mówiła o potrzebie podjęcia działań na rzecz ratowania szkoły, a także o niezadowoleniu nauczycieli z wprowadzenia na początku kwietnia 2024 roku rozporządzenia zakazującego zadawania obowiązkowych prac domowych.
Głos zabrał Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty, zwracając uwagę na szkodliwość rozporządzenia o pracach domowych dla relacji rodzinnych oraz na niebezpieczne zmiany w podstawach programowych.
Z kolei Hanna Dobrowolska, ekspert oświatowy, autorka podręczników szkolnych do języka polskiego, a także licznych pomocy metodycznych oraz była konsultant Ministerstwa Edukacji Narodowej i współzałożycielka Ruchu Ochrony Szkoły, zwróciła uwagę na brak poparcia dla działań MEN ze strony rodziców. Omówiła też najbardziej groźne zmiany w podstawach programowych, zwracając uwagę na tendencję do obniżania poziomu edukacji.
Marek Puzio z Instytutu Ordo Iuris, podkreślił zaś pierwszeństwo wychowawcze rodziców oraz omówił kwestię wprowadzanej przez MEN zamiast WDŻ edukacji zdrowotnej.
Podczas konferencji Bartosz Kopczyński, autor wielu publikacji i analiz poświęconych edukacji, prezes Towarzystwa Wiedzy Społecznej, wspomniał tez o Europejskim Obszarze Edukacji, ukazując szerszy kontekst wprowadzanych przez MEN zmian.
Na koniec członkowie KROPS-u zaapelowali do Prezydenta o poważną debatę dotyczącą edukacji. Jak podkreślali uczestnicy konferencji, KROPS liczy na sukces działań Koalicji i wierzy, że działając wspólnie można ocalić polską szkołę!
Źródło: KROPS
Oprac. MA
Szkoła „po nowemu”: Cel numer jeden – „odpolszczyć” i zateizować młodych
Zielono-tęczowe pranie mózgów. Oto „edukacja” (niedalekiej) przyszłości