28 listopada 2013

USA: ateiści chcą zdobyć rozgłos przed Bożym Narodzeniem

(Fot. sxc.hu)

„Nie oddaję czci niczemu i wszystko kwestionuję”, „Analiza Biblii zrobiła ze mnie ateistę”, „ Życie pełne miłości – bogowie nie są potrzebni”, „Wierzę w ludzi, nie w bogów” – gigantyczne billboardy m.in. z takimi hasłami zawisną od poniedziałku w stolicy amerykańskiego stanu Kalifornia – Sacramento. To część kontrowersyjnej kampanii zorganizowanej przez ateistyczną grupę promującą sekularyzm szczególnie intensywnie przed Bożym Narodzeniem.

 

Zdaniem ordynariusza diecezji Sacramento bp Jamiego Soto, 55 billboardy rozwieszone po całym mieście, nie będą miały większego wpływu na ludzi. Działania tego typu uważa on za zwykłą propagandę ateizmu. Kampania, która ma potrwać miesiąc, opiera się na specyficznych „ateistycznych świadectwach” i przedstawia 55 konkretnych osób przyznających się publicznie do niewiary czy agnostycyzmu. Obok zdjęć tych ludzi na plakacie figurują informacje o ich zawodzie i hasło streszczające ich postawę życiową.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Od pewnego czasu ateiści w Stanach Zjednoczonych starają się w okresie przedświątecznym regularnie wszczynać spory o Boże Narodzenie. Oprócz kampanii promujących ateizm, często toczą sądowe wojny wymierzone w tradycyjne i obfitujące w odniesienia religijne dekoracje świąteczne, szopki betlejemskie czy oparte na ewangelicznym przesłaniu szkolne jasełka. W ubiegłym roku amerykańscy ateiści byli autorami kampanii na Times Square w Nowym Jorku, w której o Jezusie mówiono jak o „jakimś micie”.

 

 

Źródło: KAI

luk

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram