Amerykańskie korporacje wywierają naciski na szczepienia przynajmniej dla niektórych grup pracowników. Stosowne regulacje zamierzają wprowadzić: Google, Facebook oraz McDonald’s.
Google wprowadza obowiązek szczepień dla pracujących stacjonarnie w „kampusach” firmy. „Każdy, kto przyjedzie do pracy w naszych kampusach, będzie musiał zostać zaszczepiony. W najbliższych tygodniach wprowadzimy tę zasadę w Stanach Zjednoczonych, a w nadchodzących miesiącach rozszerzymy ją na inne regiony” – powiadomił dyrektor generalny Google Sundar Pichai cytowany przez NBC.
Z kolei Facebook zapowiada wdrażanie obowiązku szczepień w różnych krajach. Jednak zamierza uzależnić szczegóły od warunków i przepisów obowiązujących w konkretnych krajach. Dla osób odmawiających zaszczepienia z uzasadnionych powodów przewidziano korporacyjną procedurę. Będą z niej mogli skorzystać pracownicy pragnący zwolnienia z konieczności przyjęcia wakcyny.
Wesprzyj nas już teraz!
Natomiast McDonald’s zobowiązał pracowników biurowych (ale już nie restauracji) w USA do zaszczepienia się przeciwko covid-19 do 27 września 2021 roku. Firma przewidziała możliwość zwolnienia z obowiązku z przyczyn religijnego sprzeciwu sumienia oraz z powodów medycznych.
Z kolei w Citigroup obowiązek szczepień dotyczy pracowników nowojorskiej centrali oraz biur w 4 amerykańskich miastach. W pozostałych miejscach firma na razie jedynie zachęca.
Szczepień od pracowników wymaga też medialny gigant CNN. Media podały niedawno o zwolnieniu 3 pracowników, którzy przyszli do pracy niezaszczepieni. Władze firmy nie żądają dowodów szczepień, lecz jedynie deklaracji.
Źródła: bankier.pl / NBC News
mjend