Producent znanych i dotychczas powszechnie lubianych na świecie klocków Lego postanowił uczcić tak zwany miesiąc dumy gejowskiej serią figurek bezpłciowych postaci w tęczowych kolorach. Edycja wpisuje się w kampanię oswajania najmłodszego pokolenia z antyrodzinną ideologią.
Kolekcja autorstwa homoseksualnego projektanta składa się z 11 różnobarwnych figurek i nosi nazwę Everyone Is Awesome („Każdy jest niesamowity”). „Kolory zostały dobrane tak, aby odzwierciedlały oryginalną tęczową flagę, z barwami reprezentującymi społeczność transseksualną, oraz czernią i brązem, by podkreślić różnorodność odcieni skóry i pochodzenia w społeczności osób LBGT+” – czytamy w serwisie Wirtualne Media.
Wesprzyj nas już teraz!
Producent serii przedstawiającej postaci pozbawione płci tłumaczy ideę chęcią „wyrażenia indywidualności, pozostając jednocześnie niejednoznacznym”.
– Gdy dorastałem jako dziecko LGBT+, mówiono mi czym powinienem się bawić, jak powinienem chodzić, jak powinienem mówić, co powinienem nosić. Wiadomość, którą zawsze dostawałem, to że w jakiś sposób byłem niewłaściwy. Próba bycia kimś, kim nie byłem, była wyczerpująca. Chciałem jako dziecko, spojrzeć na świat i pomyśleć: „Wszystko będzie dobrze, jest tu dla mnie miejsce”. Chciałbym zobaczyć inkluzywne doświadczenie, które pokazuje, że „każdy jest niesamowity” – wyznał w rozmowie z dziennikiem „The Guardian” Matthew Ashton, projektant kampanii.
Źródło: WirtualneMedia.pl
RoM