Eko-terroryści z Unii Europejskiej skrzętnie monitorują wykonywanie przez państwa członkowskie ich dyrektyw dotyczących „zielonej transformacji”. Na szczęście, w Polsce ostało się nieco więcej zdrowego rozsądku i – ku niezadowoleniu eurokratów – sprzedaż diesli spada u nas 4 razy wolniej niż w całej UE…
Marcowy spadek sprzedaży diesli w ujęciu rok do roku w Polsce jest czterokrotnie wolniejszy niż w całej Unii Europejskiej i wynosi jedynie 4,2 proc. – czytamy w piątkowym wydaniu „Rzeczpospolitej”.
Dane dotyczące pierwszego kwartału tego roku potwierdzają ową tendencję: „gdy dla całej UE spadek rejestracji diesli sięgnął 10,6 proc., to w Polsce był zaledwie 2,3-procentowy” – czytamy w dzienniku.
Wesprzyj nas już teraz!
W odróżnieniu od diesli, tempo spadku rejestracji samochodów benzynowych w Polsce jest blisko dwukrotnie szybsze niż średnia unijna.
Jeżeli chodzi zaś o rynek samochodów elektrycznych, Polska wykazuje się rezerwą wobec tej drogiej, nieekologicznej i niepewnej technologii. „W ubiegłym miesiącu udział elektryków w nowych rejestracjach na polskim rynku wynosił zaledwie 3,4 proc. To prawie czterokrotnie mniej niż unijna średnia” – podaje „Rzeczpospolita”.
Pozytywnie odróżniamy się szczególnie od potęg motoryzacyjnych, takich jak Niemcy, gdzie w pierwszym kwartale br. zarejestrowano ponad 81 tys. aut bateryjnych, podczas gdy w Polsce zarejestrowano jedynie 4,2 tys. takich pojazdów.
W przeciwieństwie do samochodów elektrycznych, Polska wyróżnia się rozwijającym się rynkiem samochodów hybrydowych: „W Polsce zdobyły już największy udział w łącznej sprzedaży nowych aut osobowych, który w marcu zbliżył się do 46 proc. w porównaniu z 36,8 proc. w tym samym miesiącu rok wcześniej” – czytamy.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, na którego dane powołuje się „Rz”, poinformowało o trendzie spadkowym sprzedaży nowych aut w Europie – w marcu tego roku rynek ten zmalał o 5,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W przeciwieństwie do ogólnej tendencji europejskiej, polski rynek nowych aut osobowych urósł o 12,7 proc.
Źródło: PAP
oprac. FO
Zielona transformacja niszczy gospodarkę. Złe prognozy dla Niemiec