19 kwietnia 2024

W Polsce sprzedaż diesli spada 4 razy wolniej niż w całej UE. Eko-zamordyści tego nie lubią

(Diesel, zdjęcie ilustracyjne / fot. Pixabay)

Eko-terroryści z Unii Europejskiej skrzętnie monitorują wykonywanie przez państwa członkowskie ich dyrektyw dotyczących „zielonej transformacji”. Na szczęście, w Polsce ostało się nieco więcej zdrowego rozsądku i – ku niezadowoleniu eurokratów – sprzedaż diesli spada u nas 4 razy wolniej niż w całej UE…

Marcowy spadek sprzedaży diesli w ujęciu rok do roku w Polsce jest czterokrotnie wolniejszy niż w całej Unii Europejskiej i wynosi jedynie 4,2 proc. – czytamy w piątkowym wydaniu „Rzeczpospolitej”.

Dane dotyczące pierwszego kwartału tego roku potwierdzają ową tendencję: „gdy dla całej UE spadek rejestracji diesli sięgnął 10,6 proc., to w Polsce był zaledwie 2,3-procentowy” – czytamy w dzienniku.

Wesprzyj nas już teraz!

W odróżnieniu od diesli, tempo spadku rejestracji samochodów benzynowych w Polsce jest blisko dwukrotnie szybsze niż średnia unijna.

Jeżeli chodzi zaś o rynek samochodów elektrycznych, Polska wykazuje się rezerwą wobec tej drogiej, nieekologicznej i niepewnej technologii. „W ubiegłym miesiącu udział elektryków w nowych rejestracjach na polskim rynku wynosił zaledwie 3,4 proc. To prawie czterokrotnie mniej niż unijna średnia” – podaje „Rzeczpospolita”.

Pozytywnie odróżniamy się szczególnie od potęg motoryzacyjnych, takich jak Niemcy, gdzie w pierwszym kwartale br. zarejestrowano ponad 81 tys. aut bateryjnych, podczas gdy w Polsce zarejestrowano jedynie 4,2 tys. takich pojazdów.

W przeciwieństwie do samochodów elektrycznych, Polska wyróżnia się rozwijającym się rynkiem samochodów hybrydowych: „W Polsce zdobyły już największy udział w łącznej sprzedaży nowych aut osobowych, który w marcu zbliżył się do 46 proc. w porównaniu z 36,8 proc. w tym samym miesiącu rok wcześniej” – czytamy.

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, na którego dane powołuje się „Rz”, poinformowało o trendzie spadkowym sprzedaży nowych aut w Europie – w marcu tego roku rynek ten zmalał o 5,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W przeciwieństwie do ogólnej tendencji europejskiej, polski rynek nowych aut osobowych urósł o 12,7 proc.

Źródło: PAP

pap logo

oprac. FO

Zielona transformacja niszczy gospodarkę. Złe prognozy dla Niemiec

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram