2 lutego 2023

Warszawa: zakaz wjazdu dla starszych aut bez wyjątków. Trzaskowski powołuje się na…KPO

(fot. PAP/Rafa³ Guz)

Strefa czystego transportu w centrum obejmie nie tylko te stare samochody, które chciałyby do niej wjechać, ale też auta tych mieszkańców, których obejmie strefa – wyjaśnił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Co więcej, pozbawienie własności prywatnej tysięcy osób w imię motywacji ideologicznych ma wynikać z zapisów…przyjętego przez rząd Prawa i Sprawiedliwości Krajowego Planu Odbudowy.

Ruch starymi samochodami będzie możliwy tylko poza centralną strefą miasta. Co ciekawe, chcąc pozbyć się starych samochodów z centrum, urzędnicy robią wyjątek dla…zabytków. To właśnie takie samochody będą miały prawo wjazdu do STC oprócz pojazdów spełniających normy emisji zanieczyszczeń.

W trwających konsultacjach z mieszkańcami rozpatrywana jest też możliwość, by właściciele mieli prawo do wjazdu nimi bez płacenia mandatu trzy-cztery lub kilka razy w roku.

Wesprzyj nas już teraz!

W stolicy trwają konsultacje w sprawie wprowadzenia takiej strefy od 1 lipca 2024 r. Wtedy po centrum miasta nie mogłyby jeździć najstarsze samochody – diesle mające więcej niż 18 lat oraz mające więcej niż 27 lat auta benzynowe. Kolejne ograniczenia byłyby wprowadzane w kolejnych latach – aż do 2032

W czwartek podczas spotkania z dziennikarzami prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski powiedział, że samo wprowadzenie czystych stref transportowych wynika z dokumentów rządowych i Krajowego Planu Odbudowy, który rząd podpisał – zalecenie, że w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców takie strefy powinny powstać. To także inicjatywy 360 miast europejskich – wskazał.

„To jasny sygnał wysyłany do mieszkańców, że dzisiaj kupowanie starszych samochodów dieslowskich, albo benzynowych niestety doprowadzi do tego, że nie będzie nimi można wjeżdżać do ścisłego centrum miasta” – powiedział. Jak przyznał, przepisach przewidziano możliwość przypadku losowego – np. gdy ktoś takim samochodem musi pojechać do szpitala, tylko dyskusja dotyczy tego, ile razy mógłby to zrobić – raz, trzy, czy cztery w roku, gdy będzie zwolniony z ewentualnego mandatu.

Strefę ma kontrolować straż miejska i policja, a za wjazd samochodem nie spełniającym wymogów środowiskowych oznaczonych nalepką będzie groził 500 złotowy mandat. Stolica planuje też honorowanie oznaczeń z innych miast.

PAPpap logo / oprac. PR

Agenda 2030. Nowy porządek świata

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram