Wyniki badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara jasno pokazują, że uczniowie szkół katolickich nie mają takich problemów z zachowaniem dyscypliny jak ich rówieśnicy w publicznych placówkach. Przekłada się to także na wyniki w nauce.
„Analizując wyniki badań, można stwierdzić, że wiara formuje serca i umysły w sposób jakiego nie zastąpią żadne inne metody wychowawcze” – podaje portal „CatholicHerald”.
Wesprzyj nas już teraz!
Zdaniem przeprowadzającego badania prof. Michaela Gottfrieda, uczniowie szkół katolickich zdecydowanie lepiej radzą sobie z zachowaniem dyscypliny, niż ich rówieśnicy w publicznych i prywatnych placówkach. Wyniki otrzymano na analizując badania przeprowadzone w 1999 i w 2011 r. Na ich podstawie starano się określić poziom zachowania samodyscypliny wśród uczniów poddanych werbalnym i fizycznym wyzwaniom. Następnie, sprawdzono w jakim stopniu uczęszczanie do katolickiej szkoły przełożyło się na otrzymane wyniki.
Badania przeprowadzone były na ok. 17 tys. przedszkolaków uczęszczających do szkół publicznych oraz 2 tys. ze szkół prywatnych – w tym ok. 50 proc. katolickich. Po przeanalizowaniu wyników, naukowcy doszli do kilku stanowczych konkluzji. Po pierwsze „katolickie szkoły kładą nacisk na utrwalanie samodyscypliny, której zachowaniu poświęcają więcej czasu na zajęciach”. Po drugie, „jeżeli pozostałe szkoły poświęciłyby tyle samo czasu na rozwój samokontroli, nie musiałyby poświęcać tyle środków na opracowywanie systemu penalizacji niepożądanych zachowań”.
„Mianownikiem wspólnym szkół katolickich a także innych szkół religijnych, jest koncentracja wokół wiary. W najczęstszym przypadku jest to wiara z kręgu tradycji Judeo – Chrześcijańskiej, która promuje takie wartości jak: posłuszeństwo, życzliwość, skromność, tolerancję czy poświęcenie” – podano. „Religia może formować serca i umysły na takim poziomie, jakiego żadne kary, zawieszenia czy programy pomocy nigdy nie osiągną” – dodano.
Źródło: catholicherald.com
PR