Guido Barilla, dyrektor koncenru, który jest największym producentem makaronu na świecie w jednym z programów radiowych powiedział, że jego firma nie wyobraża sobie reklamowania makaronu przez pary homoseksualne. Jednocześnie podkreślił, że koncern, który posiada połowę rynku włoskiego, chce być kojarzony z tradycyjnymi wartościami rodzinnymi. Zaznaczył również, że jeśli środowiskom homoseksualnym nie odpowiadają jego poglądy, to mogą jeść spaghetti innych producentów.
Wypowiedź dyrektora koncernu Barilla odbiła się szerokim echem we Włoszech. Środowiska homoseksualne i partie lewicowe natychmiast wytworzyły atmosferę konfliktu politycznego i ogłosiły bojkot produktów Barilli oraz firm współpracujących z tym koncernem. Organizacje homoseksualne na listę „homofobicznych produktów” wpisują wszystko co trafia na rynek pod markami innych firm zależnych do Barilli (Voiello, Filiz i Misko).
Źródło:rp.pl
pam