5 marca 2014

Wnioski z badań: sześciolatki nie nadają się do szkoły

(fot. Clio, lic. Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported, via wikimedia commons)

Jak wskazują badania prof. Krzysztofa Konarzewskiego, dzieci wcześniej zaczynające edukację w szkole, mają większe problemy z nauką. Wysyłanie więc dzieci do szkoły w wieku sześciu lat może zaszkodzić rozwojowi intelektualnemu ucznia.

 

Prof. Konarzewski z Instytutu Badań Edukacyjnych, na potrzeby swoich badań sprawdził czy istnieje jakaś zależność między umiejętnościami uczniów a wiekiem w jakim zaczynały szkołę. Przyjrzał się wynikom badań 100 tys. dzieci z różnych krajów – część z nich poszła do szkoły w wieku sześciu, a część siedmiu lat.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Okazuje się, że uczniowie w tej samej klasie, którzy naukę rozpoczęli później uzyskują lepsze wyniki niż ich młodsi koledzy. Wyniki badań wskazują też, że im później uczniowie rozpoczynają naukę, tym mniejsze są dysproporcje edukacyjne wynikające z wieku. Oznacza to, że różnice pomiędzy uczniami urodzonymi np. w styczniu a tymi z grudnia będą mniejsze, jeżeli rozpoczną oni edukację jako siedmiolatki, niż gdy ich start szkolny przypada na szósty rok życia.

 

 

Źródło: rp.pl

ged

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram