O. James Martin postanowił zabrać głos w sprawie bluźnierczej profanacji obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej i procesu, który się toczy w Płocku przeciwko kobietom oskarżonym o obrazę uczuć religijnych. Rzecz dotyczy rozlepiania nalepek z wizerunkiem Matki Bożej Częstochowskiej z bluźnierczą tęczową aureolą, symbolem ruchu LGBT w kwietniu 2019 r. Jezuita broni aktywistów LGBT+.
Znany z działalności na rzecz „wspólnot LGBT” ojciec James Martin SJ w serii tweetów odniósł się do profanacji obrazu w charakterystyczny dla siebie sposób: „W Polsce, gdzie szerzy się homofobia, osoby LGBT są sądzone za profanację kopii Czarnej Madonny. Ale Maryja jest dla każdego, w tym osoby LGBT, i istnieje długa tradycja przedstawiania jej jako części różnych wspólnot wiary…”.
Wesprzyj nas już teraz!
Następnie dodał m.in. „Jest Ona szczególnie ważna dla wspólnot, które były prześladowane albo marginalizowane. Na przykład ks. John Giuliani, który zmarł niedawno, często przedstawiał Ją jako rdzenną Amerykankę, stosując rdzennie amerykańskie nawiązania i symbole znaczące w jego malarstwie. (…) Jej wizerunek był inkulturowany wciąż na nowo na całym świecie”.
Amerykański jezuita kontynuując swój wywód jednocześnie ilustruje go wizerunkami Madonny z orientalnymi rysami lub jako czarnoskórą Matkę Syna Bożego, który również ma czarny kolor skóry lub orientalne rysy. Niestety wydaje się nie dostrzegać różnicy pomiędzy tymi, często interesującymi, wyobrażeniami Najświętszej Maryi Panny a bluźnierczą profanacją, jaką jest domalowanie do znanego wizerunku tęczy – symbolu grzechu sodomii.
W ostatnim z serii tweetów na ten temat, zilustrowanym sprofanowanym wizerunkiem Matki Boskiej Częstochowskiej z homoseksualną tęczą, pisze: „Wspólnota LGBT ma niewiele wizerunków takich, jak ten. Zatem nic dziwnego, że zechcieli dodać swój własny symbol, tęczę, w pełny szacunku sposób, do umiłowanego wizerunku swojej matki. Jakże to stosowne, że Ona płacze, gdyż to Jej Syn cierpi, kiedykolwiek osoba LGBT jest prześladowana”.
Komentatrze do tweetów o. Jamesa Martina były różne. Wielu sprzeciwiało się stanowisku jezuity. Wśród nich znalazł się następujący autorstwa Samuela Willodsona, który jest konwertytą na katolicyzm: „Jeśli symbol pysznej sodomii przyklejony za głowami Syna Bożego i Najświętszej Panny jest pełny szacunku, to jak wygląda pozbawiony szacunku?”.
Źródło: ChurchMilitant.com, Twitter
jjf