Giewont i sztandar grunwaldzki pozbawione krzyża. Tak wygląda Polska ze spotu Ministerstwa Spraw Zagranicznych promującego nasz kraj za granicą.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaprezentowało spot reklamowy, który ma promować Polskę za granicą. Pomysł, na którym oparto klip jest bardzo prosty: chłopiec z Anglii opowiada koledze o wakacjach nad Wisłą.
Wesprzyj nas już teraz!
Jak informuje „Gazeta Krakowska” już kilka godzin po premierze klipu widzowie zauważyli pewną nieścisłość: brak krzyża na Giewoncie. Wkrótce okazało się, że krzyż został również usunięty ze sztandaru widniejącego w sekwencji grunwaldzkiej bitwy.
„Przeszkadzał na Krakowskim Przedmieściu, teraz przeszkadza już na Giewoncie”- oburzył się na Twitterze poseł PiS Stanisław Pięta.
Do kontrowersji odnieśli się także autorzy klipu. „Spot promuje Polskę za pomocą skojarzeń i symboliki wpisującej się w wyobrażenia młodego chłopaka, który nie wie nic o krzyżu na Giewoncie, księciu Witoldzie, naszym polskim piekiełku przedwyborczym i powyborczym” – napisali na Facebooku.
Źródło: „Gazeta Krakowska”
luk