13 marca 2013

Wyborcza wspomina zagładę żydów mieleckich. Chciała zarobić reklamując gaz

(fot. Krzysztof Skłodowski / Fotorzepa / FORUM)

W artykule „Śmierć na wielką skalę. 71. rocznica mieleckiej tragedii” umieszczonym na stronach regionalnych serwisu gazeta.pl pojawiły się… reklamy intertekstowe. Słowo „praca” przenosiło do serwisu z ogłoszeniami, „gaz” na stronę z cenami gazu ziemnego.

 

Jak zauważył portal Press.pl, reklama została umieszczona w tekście o zagładzie Żydów.  „Na głównym placu zostaną posegregowani, a potem przewiezieni do obozów, gdzie zabije ich praca ponad siły albo gaz” – można było przeczytać w pierwszym akapicie. Reklamy wyświetlany były w tym zdaniu nad słowami „gaz” i „praca”. Pojawiające się w tekście słowo „Niemcy” przenosiło do serwisów turystycznych.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Czytelnicy zareagowali oburzeniem. Część z nich wskazuje przy okazji, na stałą praktykę wydawcy, umieszczającego takie reklamy we wszystkich treściach, bez względu na ich treść. Biuro prasowe spółki Agora nie przesłało odpowiedzi na pytania kierowane w tej sprawie. – Technologia wykorzystywana przy umieszczaniu takich formatów nie uwzględnia kontekstu semantycznego, jak w tych przykładach. Wtedy wymagana jest ludzka interwencja – tłumaczy Mateusza Ostachowskiego z firmy Kompan.pl

 

 

źródło: press.pl

mat

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram