W artykule „Śmierć na wielką skalę. 71. rocznica mieleckiej tragedii” umieszczonym na stronach regionalnych serwisu gazeta.pl pojawiły się… reklamy intertekstowe. Słowo „praca” przenosiło do serwisu z ogłoszeniami, „gaz” na stronę z cenami gazu ziemnego.
Jak zauważył portal Press.pl, reklama została umieszczona w tekście o zagładzie Żydów. „Na głównym placu zostaną posegregowani, a potem przewiezieni do obozów, gdzie zabije ich praca ponad siły albo gaz” – można było przeczytać w pierwszym akapicie. Reklamy wyświetlany były w tym zdaniu nad słowami „gaz” i „praca”. Pojawiające się w tekście słowo „Niemcy” przenosiło do serwisów turystycznych.
Wesprzyj nas już teraz!
Czytelnicy zareagowali oburzeniem. Część z nich wskazuje przy okazji, na stałą praktykę wydawcy, umieszczającego takie reklamy we wszystkich treściach, bez względu na ich treść. Biuro prasowe spółki Agora nie przesłało odpowiedzi na pytania kierowane w tej sprawie. – Technologia wykorzystywana przy umieszczaniu takich formatów nie uwzględnia kontekstu semantycznego, jak w tych przykładach. Wtedy wymagana jest ludzka interwencja – tłumaczy Mateusza Ostachowskiego z firmy Kompan.pl
źródło: press.pl
mat