W pierwszym półroczu 2014 roku spółka Agora – wydawca „Gazety Wyborczej” – zanotowała spadek przychodów, mocno spadł też wskaźnik EBITDA, a strata netto wyniosła niemal 11 milionów zł.
O raporcie finansowym Agory pisze serwis wirtualnemedia.pl. Wynika z niego, że „przychody Agory w I półroczu br. wyniosły 524,8 mln zł, o 1,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. W dół o 6,6 proc. do 257,3 mln zł spadły jej przychody reklamowe, zaś o 4,9 proc. do 65,6 mln zł zmalały przychody ze sprzedaży wydawnictw”.
Wesprzyj nas już teraz!
Przychody segmentu prasa w I półroczu br. wyniosły 149,7 mln zł i spadły aż o 13,5 proc. względem analogicznego okresu ub.r. Segment książek i filmów zanotował 125,2 mln zł przychodów (wzrost o 4 proc.), segment reklamy zewnętrznej – 73,7 mln zł (spadek o 3,4 proc.), segment radiowy – 41,3 mln zł (+1,2 proc.), a segment druku – 85,6 mln zł (+ 9,9 proc.). Najmocniej, bo 10,6 proc., poszły do góry przychody segmentu internet – wyniosły one 60,7 mln zł.
W pierwszym półroczu br. spółka odnotował stratę netto wynoszącą 10,5 mln zł. Rok wcześniej jej starta na poziomie netto była zdecydowanie niższa i wyniosła tylko 0,8 mln zł.
Źródło: wirtualnemedia.pl, niezalezna.pl
pam