Firmy Big Tech żerują na dzieciach dla własnych korzyści, a Kongres zamierza ich z tego rozliczyć – usłyszeli dyrektorzy YouTube’a, TikToka i Snapchata podczas wczorajszego przesłuchania. Jak podkreślono, media społecznościowe znajdują się w tym samym miejscu historii co niegdyś koncerny tytoniowe – w końcu dowiedziono, że ich produkty negatywnie odbijają się na zdrowiu i życiu.
Aplikacje takie jak TikTok, YouTube i Snapchat uzależniają dzieci od młodych lat, podsuwają im szkodliwe treści m.in. promujące zaburzenia odżywiania (wpędzając je w anoreksje), czy treści seksualne, podkreślali senatorowie obu partii. Chcą też, by przedstawiciele firm poparli nowe projekty ustaw, mające chronić dzieci m.in. przed reklamami i szkodliwymi treściami.
Politycy przekonują, że choć Kongres w przeszłości wysuwał puste obietnice o pociągnięciu do odpowiedzialności, to „tym razem będzie inaczej”.
Wesprzyj nas już teraz!
Dyrektorzy firm zobowiązali się przekazać informacje o wpływie ich platform na zdrowie nastolatków i dzieci. Zapewnili też, że spełniają warunki zapowiadanych regulacji; masowo kasują konta osób poniżej 13. roku życia czy śledzą działalność dilerów narkotyków wykorzystujących platformy dla swojej działalności.
Szef TikToka, Michael Beckerman zarzekał się, że jego koncern nie przekazuje danych użytkowników z USA chińskim podmiotom. – TikTok w istocie zbiera mniej danych niż wielu naszych kolegów – przekonywał. Senator Ted Cruz z Teksasu stwierdził natomiast, że Beckerman zbijał lub unikał odpowiedzi na pytania bardziej niż jakikolwiek inny świadek, którego kiedykolwiek przesłuchiwał w Kongresie.
W lutym 21 amerykańskich podmiotów oskarżyło patformę o nielegalne gromadzenie danych biometrycznych; fizycznych i behawioralnych za pomocą technologii rozpoznawania twarzy. Sprawa zakończyła się ugodą opiewającą na 92 milionów dolarów, którą ma zapłacić chiński koncern. Jak podają prawnicy, ugoda zawarta przez TikToka może być jedną z największych w sprawach związanych z naruszeniami prywatności w USA.
Źródło: rmf24.pl / npr.org
PR