Włoskie Stowarzyszenie Radiosłuchaczy i Telewidzów wycofało bluźnierczą reklamę telewizyjną, w której zakonnice podczas Mszy Świętej otrzymują chipsy zamiast konsekrowanych hostii.
Na reklamie siostry zakonne, które zamiast konsekrowanej hostii otrzymują chipsy, okazują duże zadowolenie i radość, tak, jakby dostały coś lepszego, niż się spodziewały. Chipsy przez lektorkę zostają ponadto zareklamowane słowami: „Chipsy Amica. Boska codzienność”.
Reklama chipsów zbulwersowała włoskich wiernych. Avvenire, oficjalny biuletyn informacyjny Konferencji Episkopatu Włoch wezwał do usunięcia reklamy, w której „Chrystus jest zredukowany (…) poniżony i oczerniany, tak jak 2000 lat temu”. „Amica Chips pluje na Chrystusa tak samo, jak robili to rzymscy żołnierze przed Jego ukrzyżowaniem”, stwierdzono w artykule.
Wesprzyj nas już teraz!
Również Włoskie Stowarzyszenie Radiosłuchaczy i Telewidzów złożyło oficjalną skargę, twierdząc, że „obraża ona wrażliwość milionów praktykujących katolików”. Instytut Samodyscypliny Reklamowej, włoski organ ds. standardów reklamowych, uwzględnił argumentację i nakazał zdjęcie materiału z anteny.
Agencja stojąca za reklamą, Lorenzo Marini Group, tłumaczyła, że zamierzała uderzyć w „nutę ironii w brytyjskim stylu” a materiał miał być skierowany do młodej grupy docelowej. Włoski regulator przypomniał agencji, że reklamy „nie mogą obrażać przekonań moralnych, obywatelskich i religijnych”.
„Pracujmy dla cywilizacji, która musi wzrastać w szacunku dla tożsamości kulturowych i religijnych” – tłumaczono w oświadczeniu.
Źródło: własne PCh24.pl / catholicherald.co.uk
PR